Summa sidvisningar

tisdag 19 maj 2015

Gud vad jag är kär....

God middag alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Jag fortsätter med gårdagen...

Efter att jag hade gjort klart alla fågelholkar så pratade jag med Kalle. Han slutade i samma veva på sitt arbete för dagen. Jag var jätte trött vid tillfället men ville gärna att han dök förbi om han kunde då jag hade handlat kläder åt honom på Ullared som jag var nyfiken på om de passade....och om han gillade dem förstås. Vi fick med 3 piké tröjor, 3 kortärmade snygg skjortor, 20 par strumpor och 3 par boxerkalsonger. Han  fick mycket få inte alls så stora summor. 

När Gunnsan hade varit hos oss så köpte jag en potatisskalare till henne för jag tyckte själv om den jag köpte förra året men råkade köra ihjäl. Jag vill gärna underlätta för hennes händer och handleder som hon har sådana besvär med så jag tyckte det var en passande sak. Köpte även ett 3-pack videoband till henne då jag har nästan alla här som hon har spelat in våra bästa år på åt mig. Jag har nog 2 års avsnitt att kolla på om jag har tråkigt men jag har ju aldrig tid och då det finns lite så tänker jag inte på att de finns, det är en aning korkat. 

Efter att Kalle var förbi och provade kläderna som satt som smäck på Kalle så åkte han och även de andra, alltså Patrik och Johanna. De skulle åka och sätta upp de nymålade fågelholkarna på den adressen som beställt dem. Jag började att förbereda middag och det fick bli kokt dillpotatis, kålpudding och gräddsås. Inte alls dumt. Jag tog rätt på min nya potatisskalare i högen av prylar som jag har står i hallen och inte orkat tagit hand om ännu. 

Jag körde igång och JAG BLIR LIKA KÄR I MASKINEN VARJE GÅNG! Jag bara älskar denna lilla apparat! Den är så smidig och det går så fort och ingen smärta i rygg och nacke av att få potatisen fin! En suverän pryl för mig...

Visst blir potatisen finare av att skala den manuellt men det är inte värt arbetet och smärtan...
Jag är i alla fall hel nöjd och hoppas att Gunnsan blir lika nöjd som jag även om jag har svårt att tro det tyvärr, tror hon kan vara lite för insnöad på att göra som alltid...men det återstår att se. Vill hon inte ha den kvar sedan så är jag helt klart spekulant på den om min ger upp hahaha....


Detta är bara en enkel och billig pryl men jag är störtkär i den ;)


Under tiden som potatisen kokte och kålpuddingen stod i ugnen så passade jag och Ebba på att soffhånga och vila en aning, jag var nu verkligen helt kaputt.

När middagen sedan var gjord så hade jag piggnat till och satte mig till rätta för att skriva lite och ni vet kanske själva hur mycket som man jag släppte igår så det var vad jag skrev. Patrik väntade på att jag skulle bli klar med det jag kände jag ville skriva ner för att sedan ta ett dopp i bubbelpoolen och hångla lite ;)...
Sagt och gjort så fick det bli men det blev inte så farligt som ni tror .....så snuskigt blev det inte! ;)
Vi nakenbadade so vi ofta gör när vi är ensamma och kramades och mös lite innan vi åter klev upp. Visst hade jag inte tackat nej till mer än så men det blev liksom inte och jag är nog så nöjd men den stunden jag fick på tu man hand utan telefoner, tv, jobb eller vad fan det nu än är som alltid kommer före....ikväll var det vi...

Vi klev upp och trötta som vi var så somnade vi båda på soffan ....och efter ca 1 timma så flyttade vi upp oss till sängen för att sova vidare och framför allt bekvämare ....

Ja så kan det vara en vanlig kväll och jag hoppas på fler sådana här kvällar för de som har varit på sista tiden som varit är inte alls kul...de är inte ens värda att ta upp....äktenskapet bör vårdas på alla plan och det har inte vårdats på bästa möjliga vis. 

Sådant som detta pratar man aldrig om men jag vet att nästan alla känner igen det mer eller mindre...men väljer tystnad, man biter ihop och sörjer inom sig....varför?

Det kan faktiskt hända att det blir bättre igen ....men det gör sig inte självt man är två som hjälps åt att få ett äktenskap att bära eller brista....glöm inte det...

Nu säger jag absolut inte att det är nära en skilsmässa om det är någon som får för sig det utan jag förmedlar bara känslor som kan finnas även om man älskar varandra mer än livet självt...

ja så här kan det glida iväg från en potatisskalare ;)

Kanske ses vi lite senare om ni vill, jag kommer helt klart skriva mer idag...












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar