Summa sidvisningar

fredag 29 maj 2015

Passar på att skriva när maken tar en tupplur...

Godmiddag igen alla nära kära vänner och bloggläsare <3

De sista dagarna har det varit en enorm turbulens med allt möjligt. I veckan har jag grejat det sista inför vår lilla tripp, det har städats, handlats, växlat valuta, packats vilket jag blev klar med ca 10 minuter innan vi åkte. Det har fakturerats, mailats gjorts bokningar, köpts nya badkläder då de gamla var för stora och det var dåligt på Ullared.
Jag fick ett extremt tråkigt besked angående en av mina valpar i fredags. Man skulle göra en röntgen på honom på måndagen och det visade sig i katastrof! Han var så trasig att man tyvärr inget kunde göra för honom! Han var en underbar valp, en livskamrat och en glädjespridare för sin familj...och nu är han borta. Jag tänker oerhört på familjens saknad och sorg, önskar man kunde göra något för att lindra smärtan. Jag har erbjudit mitt hem och mina hundar till familjen om saknaden är fruktansvärd och outhärdlig så att man kan få känna, klämma, gosa lite ändå, mer än så kan jag nog inte göra än att bara finnas...

Hur som så har även jag mitt i min egen planering och aktivitet gråtit för en av mina bebisar, min lilla Bulldozer, det känns tungt även om han inte delade mitt liv...så är det!

Hur det även har varit nu så ligger jag nu på sängen på hotellet och skriver detta. Jag har inte skrivit på ett tag nu igen för jag har inte hunnit med. När jag kommer hem kommer rutinerna dock att ändras då jag har blivit beordrad att sätta mig och skriva varje morgon som rutin och start på dagen eftersom det ger mig ro.
Men där är jag inte ännu, nu ligger jag på en säng på ett hotell på Mallorca och bara är...
Igår visade solen sin närvaro med en extrem styrka jag glömt. Slarvade med solkräm och det känns kan jag meddela. I förrgår var det en aning mulet och vi frös en aning då vi är lite bortskämda efter alla resor vi gjort och detta är väl vår 11:e tror jag.
Jag bokade denna gång en resa för att vi behövde komma bort, ihop , och tända gnistan och umgås vilket varit extremt dåligt ett bra tag nu.
Vi har varit runt i kvarteren och promenerat, lyssnat på live musik, softat, solat och badat i poolen så här långt. Hotellet är litet och vi har nog det knasigaste rummet här. Man får passa huvudet lite här och där....riktigt konstig takhöjd...Patrik kallar detta rum för annexet eller Stig Helmer våningen, hahaha...men vad gör det? helt ok ändå. All personal är extremt gulliga och trevliga och inte är det massa jobbiga försäljare utan alla har sin butik och låter oss vara ifred och titta vilket jag tycker är skönt!
Vi har tagit några drinkar på olika ställen och leta rätt på vart man kan köpa cigaretter vilket nu är gjort. Svin dyrt även här kan jag meddela! Som hemma ungefär..

Jag avslutar med några bilder från de dagar som gått för att sedan ta ett bloss och vila en stund innan vi ska bege oss ut på en solskenspromenad <3

Ha det gott så länge så återkommer jag om ni vill läsa mer förstås ;)



En av badvikarna..


Enormt blått och kristallklart vatten erbjuds ;)


Kikar runt i omgivningarna


Självklart några kalla...


Igår provade vi något nytt och den gick definitivt hem


Gick ut på ett Steak House igår och beställde en pepparstek vilken var kalas god..

Som sagt ...återkommer gör jag när jag har tid lust och ork ..puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar