Summa sidvisningar

onsdag 13 maj 2015

Hundgruppen söndagsutflykt 26: april - Äntligen i text och bild!


Nu antar jag att många väntat länge...eller redan gett upp i väntan på fler inlägg...
Hur som helst efter att jag och Patrik hade stressat runt som galningar och köpt trädgårdsmöbler och allt annat vi skulle så begav vi oss tillbaka i rask takt till Sörping igen för att möta upp de som skulle vara med på dagens utflykt med hundgruppen.

Ärligt talat så trodde jag tidigare i veckan att det inte skulle bli någon då alla verkade upptagna men efterfrågan kom och intresset ökade så självklart så pytsade vi in en dag åter igen.

Vi alltså jag och Patrik blev lite sena med våra ärenden så jag hade t´redan besökare i trädgården när jag kom hem. Stressad so ett as så kastade jag mig ur bilen och yrade omkring utan att kunna använda huvudet som vanligt i just dessa situationer. Jag serverade alla en kopp kaffe i väntan på mig så jag själv hann att landa med båda fötterna på jorden igen, alla är såklart lika gulliga som vanligt och ber mig att ta det lugnt och att det inte är så farligt.

När vi väl var klara och min väska var packad så gav vi oss iväg. Vi skulle ta en promenad till Viltvattnet där vi varit tidigare men det var länge sedan. Vi hade tänkt att ta våra raska ben ;) dit och sedan grilla lite korv innan vi vände om till Mossen för att träna lite lydnad ed våra godingar. En del av oss har aldrig någonsin provat detta men alla var välkomna att testa så klart och naturligtvis efter behov....


Nere vid Viltvattnet så band vi upp våra vänner som snällt fick sitta och titta på medans vi käkade efter vi grillat och sedan fick de avsluta med en bit korv till allihopa till sist vilket jag uppskattar...
På denna första bild har Alice fullt schå att hålla ordning vad svanarna gjorde...och de var verkligen intressanta tyckte hon, 


Ja de båda har haltisar och det beror på att min rygg inte står pall för denna typ av aktivitet annars. Problemet för min del är om de drar i kopplen vilket jag får ont av och det är då ditt hjälpmedel


Ja här sitter Nellie och Bella och väntar på att det ska hända något roligare än detta...kanske kan en korv råka ramla hit?


Detta är Adde och Jenny, min lillebror och hans fru som gör oss sällskap :)


När sjutton kommer den där korven???


Lilla Märta fick krypa in under Margithas tröja då det blev lite svalt efter en stund och man är en liten frusen hund...


Nog är det verkligen vackert här ute, det går inte att komma ifrån...

Efter att vi alla nu var mätta i våra agar och hade fått lite kaffe så gick vi tillbaka mot mossen där vi tränade lite lydnad. Vi hade lite ringträning och lek med inkallning vilket funkade riktigt bra. Alice tyckte dock att de små hundarna var lite väl spännande åter igen och gjorde sina utfall för att försöka ta sig fram till dem...men man får hålla i ordentligt. Fick veta några dagar efteråt att Margitha hade blivit helt blå i handen efter att ha hållit i Alice koppel vilket jag bad om ursäkt för.

Här följer ytterligare några bilder från dagen...och när vi kom hem så tog Patrik och jag hand om balkongen som jag redan berättat i annat inlägg ;)



Vi startar med lite avvaktande medans man förklarar hur man tänkt att man ska försöka att nå sin hund.


Här är Alice och jag


Det är nästan överkurs att lyckas ha denna donna till att gå lugnt och sansat ;)


Sedan finns det ju folk som inte engagerar sig så värst och jag kan bli irriterad när man lägger sig ner och sover en stund och inte då alls har kontroll över de situationer som kan uppstå, jag ska inte sticka under stolen att alla hundar inte direkt älskar varandra...


Lotta och Bella


Ebba sköter sig nog bättre än Husse ;)


Här bär det åter av hemåt och jag har båda tjejerna här då Patrik har tappat tålamodet för länge sedan.

Vi hade en riktigt trevlig dag och det blev länge denna gång. Har för mig att det blev närmare 4 timmar med gruppen denna gång.

Självklart tackar jag åter igen hela ligan som varit närvarande <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar