Summa sidvisningar

fredag 19 september 2014

Att skapa en dag från elände...

God förmiddag alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Ännu en skaplig morgon som väl är, men det var den inte igår. Igår var jag en aning frustrerad över att jag hade mått så jäkla bra i två dagar, och så åter tillbaka på ruta ett igen.
Jag satt länge och väl efter mitt skitaktiga piller intag och väntade på att jag skulle känna mig bättre men det hände inte värst mycket. Jag fick försöka ta mig i kragen ändå. Jag sorterade alla papper på kontoret, har nu fått tillbaka flera år i pärmar av revisorsassistenten så nu kunde jag elda upp de kopior jag hade liggandes. Gissa om det blev aska i braskaminen! Jag fortsatte att sortera det privata och rota runt överallt. Jag hittade det viktiga kvitto som jag letat efter länge och väl, jag hade själv varit alldeles för noggrann vilket inte är helt främmande ....
Så här goa var mina babes hela förmiddagen när jag var upptagen med mina papper


Jag gick igenom mina kontokort, kollade säkerhetsnivån på dem, kollade över lånen samt när de löper ut. Gick igenom hela ekonomin så man ser lite mer över lag hur det ser ut fram över.
Jag var så himla trött när jag var klar och det hade tagit i stort sett hela dagen.
Jag fick ett samtal av gubben att han och Johanna var på väg hem och att de gärna kunde ta mat om jag fixade det annars tog de det senare när de kom hem nästa varv. Jag fick bråttom som tusan...skalade snabbt upp all potatis som fanns kvar i hinken, tänkte ta biffarna som blev kvar igår till middag och såsen....men det sket sig.
Potatisen var nu på g men jag hittade inte biffarna!

Mina babes hade varit otroligt lugna under hela dagen men när jag var helt slut och var tvungen att dyka i soffan så hann jag inte lägga mig tillrätta förrän de låg vid min sidan vid soffan. Jag sov en stund...ca 20 minuter, vilket jag behövde. Nu vaknade jag och var mycket piggare
Jag får alltid sällskap vart jag än går och så även denna gång


När jag vaknade till igen så hade jag så dåligt samvete att inte mina babes hade fått kommit ut och röra på sig så jag tog först Ebba vid cykel 3.1 kilometer sedan Alice 3,6 kilometer 
Och sist Winston 1,8 kilometer. De var nu alla nöjda och glada
När det var dags för Winston så hade det börjat att mörkna så reflexer och lampor var nu ett måste
när jag sedan var tillbaka så var mina godingar trötta. När jag satt mig på pallen vid brasan så var de två stora tjejerna med direkt jag älskar dom verkligen, underbart med ömsesidighet.  Efter att jag kommit tillbaka så hade jag är måttligt ont men mådde så vansinnigt bra... för mig blev de cirka 8,5 kilometer men väl utnyttjade kilometer jag har nu trött och gjorde inte mer idag jag orkade inte ens skriva till kvällen så jag gav upp innan jag ens försöker med någo. Detta blev alltså min torsdag dag ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar