Summa sidvisningar

torsdag 4 september 2014

Jösses...torsdag och jag skriver på rätt dag!!!

Godkväll alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Sitter nu i soffan framför tv:n med den surrande i bakgrunden. Patrik gick precis en trappa upp men jag tänkte att jag för omväxlings skull ska uppdatera dagen på rätt dag. Kanske hinner klockan slå 0.00 innan jag hinner sända men nog så bra ändå om man jämför med sista tiden.
Idag var frågan om jag skulle städa eller ej men så blev besöket ett faktum. Lotta och Bella skulle dyka upp kl 11.00. Vi skulle träna lite...några få minuter med kontakt övningar med hund och även ta en promenad. Självklart skulle vi även snacka lite över en kopp kaffe eller två samt käka något gott till kaffet. Själv tar jag nästan alrig något längre men idag kunde jag inte motstå... :-/.
Under morgonen så försökte jag att komma ifatt med gårdagen att få ner i skrift så jag kom på rätt dag vilket jag faktiskt lyckades med....Wow! Helt otroligt!
När Lotta kom blev det mycket snack om både det ena och det andra först. Vi tog oss till slut i kragen och gjorden det vi skulle. Dagens "träning" eller vad man ska kalla det var nästan katastrof, men då är det säkert enklare och större skillnad tills nästa gång ;).
Efter promenaden så fick Alice och Bella busa, Ebba fick jag ta in då hon tyckte det var lite störigt och agerade ordningspolis igen men i lite tuffare inställning idag.
Alla var trötta efter dagens aktivitet men mycket var nog värmen.
När Lotta åkte så tog det inte lång tid innan jag åter började slå ihop, dock skönt att det inte händer så ofta i sällskap med besök utan att jag klarar av att hålla det åt sidan tills att jag är ensam.
Jag kände tröttheten åter ta överhand och ett nytt migränanfall var på g. Värken över det ena ögat och halva huvudet kom fort som attan. Jag slog ihop på soffan, bad Johanna om en sumatriptan ännu en gång och lite vatten. Orkade inte ens resa mig då....
Det är verkligen ett jävla skit det här, hur i helvete ska man kunna komma ut på arbetsmarknaden igen???
Det är så frustrerande när viljan säger en sak men kroppen en annan...
Efter intaget så hjälpte Johanna mig att få fram en film via datorn....precis som om jag skulle kunna se den då ;)...den var på i alla fall..
Jag somnade ganska fort och sov som en stock. Orkade inte resa mig när jag vaknade utan var fortfarande halvdöd. Johanna var gullig och kom in och kirrade lite käk så jag slapp resa mig utan fick kurera mig i lugn och ro, det var snällt och väldigt väl uppskattat av mig.
Efter en stund började hela jag att vakna till något, var då dax att fixa till mig lite för att dra till stan. Patrik jobbade över och var hemma strax före 19. Åkte ner och köpte det Paul hade bett om till sin fru och for sedan mot Norrköping.
Som vanligt var det lika trevligt denna gång...kramar och snack och självklart hundhångel. Atlas var som vanligt super glad att vi kom och bär sig åt på ett vis han aldrig annars gör....Winston var även han superglad, ville åka direkt då han gick till dörren men fick vänta ett tag ändå. Atlas var på mig nästan hela tiden, vi hånglade, lekt lite dragkamp, pussades, kliade magen och lite tillrätta visningar mellan varven när han glömde hur man fick och inte fick göra.
Efter en skaplig stund drog vi oss hemåt, brudarna hemma blev glada och välkomnade oss alla.
Patrik och jag hjälpes åt att tömma diskmaskinen sedan tog jag hand om bombnedslaget i hela köket och körde igång disken så jag får att rent tills imorgon bitti. Skönt att slippa se skiten när man vaknar!
Nu har alla andra somnat och jag gör det snart. Imorgon är en ny dag och jag har stora förväntningar på nästa dag. Önskar mig en riktigt suveränt bra fredag med massor av nyttigt göra för er som behöver....ja och självklart mig själv... ;)

Nu börjar jag känna tröttheten komma smygandes så jag avrundar nu. Tack till er som förstått hur det är med att inte vara som folk i allmänhet.
Önskar er alla en bra dag imorgon fredag och vilket jag själv har stooora förhoppningar om...
Godnatt <3<3<3
Bjuder på bilden på tavlan Gunn fick sist och en bild på älskade Atlas. Hoppas på fler bilder imorgon ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar