Summa sidvisningar

onsdag 24 september 2014

Börjar bli bortskämd. ..

God förmiddag alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Eftersom vädret är en aning tråkigt idag och vårt hundmöte idag är inställt så kan jag ta några rader innan jag sätter igång här hemma för dagen. Jag har hur mycket som helst att göra som vanligt men jag väljer nu att ta en stund för mig själv. Det är så vansinnigt rogivande att bara sätta sig ner och känna efter hur mina dagar har varit och vad jag mår bra och dåligt av. Detta får mig att göra min tillvaro bättre och bättre, ett sätt att ta till vara på dagarna med glädje, kanske kan jag smitta av mig på någon mer. Man behöver faktiskt egen tid på olika vis. Jag väljer att gå igenom mina dagar och utvärdera dem, det får mig att må bra. Kanske kan även du hitta ett sätt?

Jag började min morgon med en kopp kaffe med gubben innan han for iväg för att ta hand om en trädgård hos en kvinna vid Hällersta.
Jag startade med att packa upp alla mina förvaringslådor jag köpte dagen innan  för att för att få en överblick över vilket utrymma jag nu har att kunna plocka undan en massa "bråte" i. Blir rent ut sagt tokig av när det är rörigt runt omkring mig, jag mår verkligen skit. Även om det inte är roligt att städa jämt så mår jag väldigt bra av att ha det rent och fint runt omkring mig, jag mår bra av att få åstadkomma saker själv och känner att jag gör något som har ett syfte. Nu ska man kanske inte tro att jag bara städar när jag gör något, det har väl hänt att jag gjort något annat någon gång ;)
De som känner mig vet vad jag går för och jag är nog ganska nöjd över det jag lyckats skapa och åstadkomma i livet trots att jag saknar utbildning på alla de områden som man varit och "petat" i om man uttrycker sig så.Många som läser just nu kanske till och med drar en smula på munnen och skakar på huvudet och tänker....jo så kan man ju också uttrycka vad man gjort i mindre skala..eller något i den stilen.

Nog om det här är i alla fall mina nya förvaringslådor som jag ska fylla med alla möjliga prylar för att skapa lite ordning och reda bland alla prylar som ligger löst och skräpar men ändå är väldigt bra att ha.  


Dessa lådor är enkla att bara fälla ihop och stoppa undan om de inte behövs, passar mig perfekt. De hade utförsäljning på Ikea nu när vi var där, jag gillade designen och priset var helt ok så då blev det några fler än vad min tanke var från början men vad gör det? Jag har nog prylar så jag kan fylla det dubbla om så skulle vara. ;)


Här är en annan typ av boxar. Hårdplast med lock. Nu föll det sig så att jag inte kommer att behöva locken för att det ändå inte finns utrymme mot taket att kunna falla damm i lådorna så jag lägger undan dem och användningsområdet ändrar sig med tiden. Dessa lådor är staplingsbara när locket är på vilket är en fördel om man behöver den typen av förvaring.
Hyllan som de står på köptes också samtidigt, jag har pratat om en önskan om den länge men på Ikea var nu tillfället framme. Skivan skall kapas så den inte sticker ut så mycket över skåpen och skruvas fast. Innan detta görs så skall även rör till luftvärmepumpen dras så de inte syns och skämmer väggen.
Jag har nu 8 stora lådor/boxar att kunna sortera alla möjliga saker i och som dessutom varken står i vägen eller skämmer...såååå himla nöjd!

Efter detta var uppackat och jag var i gasen så råkade jag komma på att jag var tvungen att kasta igång någon maskin tvätt. När jag öppnade dörren till poolrummet höll jag på att få kruppanfall!! Jag verkligen avskyr detta jäkla rum! Det ser förjävligt ut där jämt och nu kommer man inte in där knappt! Nu fick det vara nog! Var tvungen att göra något åt det, så jag tillbringade hela förmiddagen med att röja upp, tvätta och vika tvätt, stoppa in i skåp och lådor samt bära upp tvätt och kasta sopor.

Detta elände är verkligen min mardröm!!

Nu kommer man åtminstone in så man kommer åt tvättmaskinerna igen :)

Det blev 6 maskiner tvätt klara under dagen till slut, ingen tvätt finns nu liggande någon annanstans i huset vilket är skönt. Jag tog mig 5 minuter och skickade ut på facebook om någon ville ha min klippmaskin för hund som inte funkar på min Winston utan att jag köpte mig en ny. Fille hörde av sig och ville gärna ha den och prova på sin hund vilket gick utmärkt. De skulle hämta den under eftermiddagen vilket de var välkomna till :)

När Patrik kom hem på lunchen så fick jag en bok...
Fattade ingenting. Han hade fått en bok av en kund som hon skrivit och signerade den till mig :O. Jaha, sa jag det var ju snällt och förstod fortfarande inte varför. Men som ett tack av denna fina chest så läste jag boken under dagen, tog mig alltså ett avbrott i att jaga dammråttorna och satte mig tillrätta en stund. Det var länge sedan nu som jag läste en bok. Denna var inte stor och även lättläst med väl tänkvärd inställning och funderingar så den var intressant och jag läste ut den. När jag var klar sökte jag upp Inger Hansson på fb och tackade för boken och för den fina chesten hon gjort.

När jag var klar med boken så förenade jag nytta med nöje, jag eldade upp en massa kläder som jag frågoat om någon ville ha men som fortfarande stodkvar, jag hade även en del annat brännbart vilket var skönt att bli av med. Skönt när det tömmer av på bråten som bara står och tar plats. Jag var även ute och hämtade in lite spillvirke så att jag kunde ta tillvara på värmen från brasan lite längre stund när den ändå var igång och det var lite ruggit inne.

När nu detta var gjort så var klockan nu ganska mycket så jag beslutade för att ta en dusch innan Fille m fam skulle dyka upp. Nu kom de en aning tidigare så jag kom helt dränkt ut ur duschen och fick öppna dörren. Vi fikade en stund och pratade en del, det var en trevlig stund med goda vänner som vi inte träffar jätte ofta så det var roligt.

När de åkte så fick jag stressa igång en middag och det blev inte alls vad som borde blivit. Patrik fick svar på sina prover idag och hans order är att han måste sänka sitt socker och får köra hårt på det för att få en bättre hälsa. Nu bör han äta tallriksmodellen och byta ut pasta och potatis mot broccoli eller blomkål eller något i den stilen. Hans socker ligger alldeles för högt. Det so fick bli idag då jag inte har hunnit handla för honom ännu var pyttipanna vilket inte var det bästa men han var ju tvungen att ha något ändå. Under tiden som jag fixade maten så tömde jag diskmaskinen och fyllde den på nytt. Jag skurade även ur båda kylskåpen under tiden då jag fått nog av att de inte varit fräscha efter den där jäkla mjölkkrukan som det runnit om flera gånger!
Har fortfarande utsidan kvar men tar det då jag tar målningen i matrummet till resten. 
När maten var klar och äten så röjde jag av resten. Lämnade köket snyggt igen.

När kvällen var kommen så tog jag min telefon och gick upp en stund, la mig på sängen och skrev klart det förra blogginlägget. Skickade ut det och sedan borstade tänderna. När Patrik sedan skulle gå upp och lägga sig så gjorde jag honom sällskap  men hade skruflaskan med mig då jag hade tänkt att skura i sovrummet före sängdax. Detta blev inte då det var för skumt ljus, så jag plockade in och vek 2 stora Ikea påsar med tvätt istället innan jag beslutade att ge upp för idag.

Under senare delen av kvällen bjöds det på en helryggsmassage i Marockansk kroppsolja som vi köpte i Marocko 2011. Lagom varm och hal fortsatte massagen inte med sömn utan något helt annat som värmer mer ....en riktigt mysig stund ;)

Så här var min dag idag inte dum alls, synd bara att jag inte hade dagsljus längre för jag hade verkligen lust att snygga till i sovrummet och putsa alla fönster under kvällen men det gick åt fanders...;)
Hoppas att er dag var av god karaktär ....






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar