Summa sidvisningar

fredag 12 september 2014

På väg...

Goddag alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Dagen idag har varit ganska intensiv. Jag vaknade ganska tidigt eftersom jag bad Patrik att väcka mig innan han åkte. Drack kaffe med honom innan han åkte. Så fort att han hade  åkt så satte jag fart. Jag började med ett långt blogginlägg för att inte halka så mycket efter. När det var klart så gick jag ut med min kopp kaffe som redan blivit svinkall och fixade mig en ny.
När jag var klar att sätta igång så blev det action.  Jag städade först husvagnen och kollade över vad som fanns i den och vad som behövde packas på nytt.
När det var klart så dammsög jag min bil som var full med grus. Nu var det fint på de båda platserna. Jag vek 2 soptunnor tvätt och tog in i skåpen, tvättade 3 maskiner, tog ner tvätten som hängde ute som aldrig torkat och kastade in det i tumlaren. Bord och bänkar torkades av på nytt. Plockade in gummimattan i bilen som hängt ute efter att det läkte bensin på den härom dagen. Kastade ut alla soppåsar så att inget luktar skunk medans vi är borta. Tog in den tredje buren som saknades och två fällar som även de saknades.
Mer än så hann jag inte att gör utan packade amma kläder som skulle med, tog en dusch, packade toalettartiklar, badkläder, handdukar, mat, hundprylar samt lite annat som kan vara bra att ha.
När Patrik kom hem så var det inte mycket att göra kvar. Jag fick frågan....vad har du tänkt göra för lunch? Ja du svarade jag jag har faktiskt haft fullt upp hela tiden så jag har inte tänkt så långt.  Patrik gjorde då lunchen.
Joanna kom hem i samma svep. Det var nu i stort sätt bara lite disk som var tvunget att tas omhand , det var sådant som skulle med. Johanna håller på som en galning och trycker in disk i maskinen dör att det skall hinnas med att bli rent  före avfärd.....,men snälla nån...!!!
Handdiska det lilla, det hinner inte bli klart.
Vad händer? Jo jag kliver upp från min mattallrik och blir skit irriterad...så lite som det var att göra och jag fick ta det med...den ena säger ...
Då skiter vi i att ta med det..jo visst
Den andra säger
Låt diskmaskinen gå så länge den hinner..
Jag stoppar diskmaskinen och tar ut disken som det handlar om och handdiskar den, tar ut det i husvagnen men är skit arg.
Lotta skjutsade Pia till oss och det var ju skönt. Nu fick jag en ursäkt att bara sätta mig och göra i ingenting....det behövde jag.
De andra fick nu göra resten tills att vi var redo att åka.
Nu är vi på väg, både bolaget och hemköp är a verkat. :-) Jenny och Fredrik är före oss på vägen. Vi hade tänkt att vara där före dem eftersom vi ska ha upp förtält och lite annat som hundar och så.
Får se hur mycket jag har tid att skriva under helgen det får tiden utvisa.
Önskar er alla en trevlig helg och så återkommer jag när jag har tid.
Någon bild kastar jag ut....

Såhär skrivs det idag :

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar