Summa sidvisningar

onsdag 3 september 2014

En tränings måndag på många vis...

Började skiva igårkväll men blev plötsligt idiot trött och somnade med datorn i knät. Släpper texten ända...även om det blir lite tokigt med dagarna men man vet nu varför.

Började så här....
Skrev för en stund sedan ifatt min helg och jag är fortfarande relativt pigg så jag fortsätter väl en dag till.

Tänkte nu delge min måndag som jag hade igår eftersom alla andra sover och jag vill få ner mina dagar i text.
Jag var en aning sega till att komma igång som så många andra dagar. Kände lite panik över att allt var så rörigt av det som ska göras men inte hade en kalender för att boka in allt och få det organiserat. Tomten såg ut som fan och gräset var långt. Jag började att klippa igår kväll men fick avbryta pga att mörkret föll.
Jag började med att städa gården i sakta takt. Fick ta en liten bit i taget. Klippte en liten bit där jag röjt undan. Så höll jag på fram till att tomten var klar. Visst har jag slarvat på de ställen som grästrimmern eller den mindre gräsklipparen skall ta sig fram men det klarade jag inte av. Jag var inte hundra bra efter ha skumpat omkring på gräsklipparen utan hade rejält ont åter igen. Jag vet inte hur jag bar mig åt men jag lyckades ta mig upp i avanten, en liten lastmaskin för att kunna köra undan den så jag kom fram. Det låg alla möjliga saker i gräset efter att gubben har gjort en massa byggen hemma.
Klagar inte men det blir lite mer att städa allt som oftast när det händer grejer på andra ställen.
När gräset var klart, uteblommorna som jag gick över likaså så var jag helt död. Migränanfall var på väg vilket händer allt som oftast.
Jag var tvungen att slå ihop ett tag på soffan. När jag väl somnat så kom Patrik hem och jag vaknade direkt. Jag var frusen, frossade, tyckte tillvaron var alldeles hemsk.
orkade ingenting utan var så matt att jag inte orkade röra mig. Fille var förbi och lämnade kärran som han hade lånat ett längre tag nu.
Jag gick under kvällen upp för en dusch och en uppfräschning. Jag tränade med mina tjejer. Jag startade att träna på gång och även på att aportera vilket inte är lätt. Vi har aldrig pysslat med denna typ av träning utan har haft fullt upp med vardagen. Nog visade sig en och annan hjärncell under tiden vi tränade.
Alice var faktiskt duktigare än vad jag hoppast på...helt otroligt. Kan lägga ut de filmer som filmats idag,
Skulle planera in...ett besök med lunch med Anna och ev även andra Anna. Jag skulle få in ett läkarbesök, besök av Lotta, en planering med hundgruppen  om de känner att de vill träffas, en kräftskiva, och lite annat som skall hinnas med i vardagen

Jag hade ett riktigt helvete faktiskt men nu har jag planerat klart veckan nästan...

Tror jag har fått in det mesta av värde så jag kan koppla av snart. Påbörjade igår en hel del nya övningar med mina babes..... de tyckte det var  jätte roligt. Vi kommer nu att försöka  hålla träningen vid liv så gott det går.
Tycker de kommit långt trots att de är hyper aktiva...får se hur det här kommer att funka framåt men just nu händer det grejer :-)
Vi är blåbär hela bunten så jag räknar inte med att jag ska klara något större. Detta är inga tävlings hundar utan bara kära familjemedlemmar.
När kvällen var kommen slog jag åter ihop som ett korthus.                                                                                                      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar