Summa sidvisningar

söndag 14 september 2014

Camping i Västervik...Fredag

God kväll alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Kommer dela upp helgen på fredag, lördag, söndag då det kommer bli så långt eftersom det finns mycket att berätta..

Äntligen är min stund kommen...jag är nu så trött att jag inte vill annat än umgås med mig själv. Vi har haft en fantastisk helg med nära och kära familj, vänner och hundar.
Ska försöka att berätta om helgen i den mån jag kan men det kommer ta en stund.
Just nu är jag inte alls upplagd för att prata med någon utan behöver samla mig, tänka och bara vara. Helgen har nu tagit ut sin rätt och jag måste nu få vara osocial en stund. Jag behöver vara ifred och bara umgås med mig själv en stund. Det behovet stillar jag just nu genom att sätta mig ner och bara låta fingrarna flyta över tangenterna så jag kan få ner helgen i text och bild. Tycker det är vansinnigt rogivande och kommer nu ta den tiden med mig själv....

Vi var familjen Åberg/Westberg som skulle ge oss iväg för en gemensam campinghelg vilket vi alla såg fram emot. Under fredagen så gnodde jag som ett svin för att bli klar med alla förberedelser för att kunna komma iväg och ha allt med som vi behövde. Ville även ha städat hemma eftersom Johanna skulle firas av släkten på söndagen när vi kommer hem. Efter ett himla farande fram och tillbaka och ganska trött redan efter den dagen då vi var på väg till Västervik så var vi klara och på väg. Jenny och Fredrik var före oss trots att vi tänkt att vara först på plats. Vi trodde det bara var vi som hade mycket att få på plats innan vi hade utrymme att kunna umgås. Vi hade bjudit med Pia, Johannas kompis att följa med. Detta var hennes premiär och hon gladdes åt inbjudan och tackade självklart ja.

Båda familjerna möttes upp och checkade in tillsammans. Jag valde plats redan hemifrån då jag hade kollat kartan över campingen och sett ut bästa lämpligast platsen att campa med 3 hundar, för familjernas behov att ha nära till det mesta vi behövde samt en fin plats att vistas på. Detta gjorde jag bra måste jag säga, vi fick kanonplatser precis vid vattnet och även nära till broarna som leder ut till de olika öarna som man kan promenera mellan.
Vi placerade oss på lämpligaste vis för hundarna vilket innebar att vi bytte plats som var inbokat.
När vi parkerat och kopplat av vagnarna så korkades en öl upp och ett drag efter andan serverades.  Vi hjälptes åt att få upp alla grejer såsom förtält, 3 hundburar, bord, stolar och allt som skulle fram.

Ingen dum utsikt alls, vi var super nöjda för platsen 

Vår plats närmast och Fam Westbergs i nästa vagn.

Johanna var snäll och bäddade vår säng eftersom hon hade lättare att krypa runt i sängen och få lakanet på plats. När vi hade fått upp det mesta så kikade vi runt lite och tog ett varv till servicehuset för att veta hur saker fungerade samt vad som fanns. När vi kommit i ordning så satte vi oss ner ett tag för att bara prata och pusta ut att vi var på plats. Det var verkligen skönt att bara få vara och även att vi äntligen kommit iväg tillsammans som vi pratat om länge :)

Här har vi nu satt oss för en stund av den sociala närvaron, lite vin eller öl slank ner
och ett otroligt trevligt sällskap.

Även mina kära babes hade bra platser att vistas på, helt klart en suverän plats för oss...

När vi var redo för att göra något så tog vi oss an maten. Vi bestämde att vi tar allt eget till middagen men äter tillsammans. Vi grillade tillsammans, det blev för oss nöt, kryddiga fläsk-nudlar  med beasås. Westbergs hade pomme och fläskkött om jag inte minns fel. Alltsammans var enormt gott. Vi satt hos våra grannar och hade en trevlig middag. Sorgligt var ett det hände en olycka så det blev en stol kort vilket inte alls är ovanligt. När vi sedan ätit färdigt och kände oss belåtna så gick hela samlingen in till oss för att fortsätta sällskapet och lite mer förfriskningar.
Vi hade verkligen trevligt och många skratt serverades som vanligt. Till slut så tackade Fredrik och barnen för sig. Fredrik skulle imorgon köra tösen Emmelie på fotbolls match i Ringarum så de behövde komma i säng för lite sömn snart nog.
Även Patrik var riktigt trött och tackade för sig strax därefter. Jenny var jätte pigg men nu började även mina ögon svika så jag tog en öl till och sa att när den är slut så stänger jag även mina gluggar för sömn.
Jenny tyckte nog det var lite tråkigt med respekterade att jag tänkte lägga mig snart för att inte somna ifrån henne.
Så här blev det från utsidan av vår gamla husvagn när mörkret föll....ur mysigt <3

Vi hade verkligen trevligt och jag tackar alla inblandade för en kanonkväll även om man inte orkade bli hur sen som helst.

Hoppas och önskar att ni alla hade en riktigt bra fredag,,,, :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar