Summa sidvisningar

onsdag 3 september 2014

En riktigt trevlig dag...

Godkväll alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Hade ingen uppkoppling igårkväll så jag släpper nu ;-)

Som de flesta vet som läser bloggen kontinuerligt så händer det att jag halkar efter lite då och då.
Ska nu försöka korta ner dagarna så jag hinner ifatt innan jag somnar i datorn ännu en gång. Igår när jag började skriva så var jag super pigg men helt plötsligt upptäckte jag att jag åter en gång hade somnat i datorn. Det konstiga är att jag inte hinner känna när jag blir trött och fram tills jag somnat.

Tänkte att jag börjar med tisdagen och hoppas på att jag hinner klart.

Vaknade tidigt, hade tänkt att sova lite längre men var uppe och drack kaffe med Patrik innan han gav sig iväg till jobbet. Jag satte mig vid datorn redan tidigt och tänkte skriva helgen. Jag började men inlägget blev så långt eftersom det hänt ganska mycket under helgen så jag hann inte klart.
Gick och fixade till mig i god tid eftersom jag skulle åka ner till Sörping och hämta Anna vid bussen kl 9.53.
När jag var på väg ut till bilen så skulle jag ta mina kära 4 benta till hundgården men Ebba hoppade in i bilen och vägrade att gå ut igen. Detta tog lite extra tid men inte så farligt men jag blev tvungen att ta mina kära vänner med mig ner till Sörping, hjärtat smälte ;)

Jag åkte ner och plockade upp Anna därefter så åkte vi vidare till Willys för att inhandla det lilla som fanns på listan.
Väl klara där vilket snart var avklarat så åkte vi hem. Anna hjälpte till att bära in mina varor och plockade in medans jag fastnade ute hos Arne. Jag ifrågasatte om det var någon typ av misstycke av mina promenader jag skapar med hundgruppen om vi kommer att passera hans marker. Jag förklarade att vi naturligtvis har alla kopplade och det var absolut inga problem. Visserligen gäller allemansrätten men jag tycker att det hör till att man pratar med vederbörande för en mer rak dialog.
När jag var klar med pratet vid grinden så hade Anna redan plockat in varorna och även serverat kaffe i uterummet.
Vi satte oss och snackade ett tag om lite allt möjligt, vi hade nu lite att prata om då det nu var ett tag sedan sist. Vi har knappt haft någon tid alls i sommar då vi varit upptagna på varsitt håll och det helt enkelt inte passat.
Efter en stunds fika så drog vi oss ner mot Sörping igen. Vi hade bestämt att vi skulle gå till Österns stjärna på lunch och denna gång skulle Anna bjuda mig och så blev det.
Vi hade en riktigt trevlig stund och jag ska erkänna att jag blev en aning uppassad och säkerligen lite bortskämd. Anna var jättegullig och grejade i stort sätt allt. Det jag fick göra själv var att tugga som väl var ;).
När klockan rörde sig mot 13.35 så började vi att avsluta vår sittning på restaurangen. Annas buss hem gick klockan 13.55 och jag hade ett läkarbesök kl 14.00.
Lämnade av henne där hon bad om det och fortsatte sedan vidare till VC själv. Jag var en aning tidig så jag fördrev tiden i bilen och mobilen en liten stund innan jag hade lust att röra mig inåt.  Jag fick mer eller mindre släpa med mig själv för att gå dit idag.
Jag hade verkligen ingen lust, jag vet hur jäkla ont alla undersökningar gör och att jag är halt igen när jag går där ifrån. Lite förnedrande faktiskt, att alltid vara bättre när man går till Vc än när man kommer därifrån.
Hur som så var det ett måste så jag klev in som vanligt. Undersökningen var som vanligt, samtalen var som vanligt. Jag berättade att jag har suttit på cykeln 2 ggr, mopeden 1 gång, gått långpromenader, haft mer livsglädje då jag faktiskt klarar mer och lärt mig leva med andra saker. Jag berättade även att jag bokat en ny resa och kommer inte vara tillgänglig under 11 dagar när vi är borta. Självklart så räknar jag inte med att få någon ersättning under tiden liksom förra gången, men jag tänker åka i alla fall och hoppas på att jag kan få några smärtfria dagar utan mina mediciner såsom det var i december när vi var i Mexiko.
Jag blev åter sjukskriven, denna gång i 2 månader och självklart skall jag nu kontakta sjukgymnasten igen för nya övningar. Denna gång har jag förhoppning att det ska kunna funka vilket det inte gjorde tidigare.
Jag åkte som vanligt därifrån med mer smärta än innan. Jag for hem. När jag klev ur bilen så ringde jag direlt sjukgymnasten och bokade tid.
Hemma så kom Patrik snart hem men då var jag redan död på soffan. Jag bara sten-dog åter igen, jobbigt när det går så himla fort, jag hinner inte med att planera ett jäkla skit hur jag ska lägga upp min dag.
Patrik käkade lite av det jag gjorde igår kväll så han fick lite i magen till det blev middag. Jag kom mig inte för med ett himla dugg så jag tog mina doggisar ännu en gång efter att jag orkade resa mig och tränade lite lydnad igen. Jag filmade lite av vad och hur de bar sig åt så jag kunde ha något att senare jämföra med.

Patrik var åter igen jätte duktig och tillfredsställde sin frus behov. Han satte upp fönsterlamor i hela salen som jag bett om jättelänge, det är 6 st. Han satte även upp en annan lampa som jag bad om. Jag var bara trött. Under kvällen tog vi en promenad med Ebba och Alice. Denna gång tog jag Alice och tog medvetet inte med haltin som jag alltid behöver eftersom hon drar så vansinnigt.
Jag hade bestämt mig att idag skulle inte vara som det brukar, hon ska gå mycket lugnare och vara mycket mer lyhörd för min önskan, hör och häpna....hon var det. Visst fick jag tjata 100 ggr och peta till henne, jag fick även ta över så fort Patrik hade henne och började igen. Hur som gick det mycket bättre, naturligtvis massor att jobba med men ändå en riktigt bara början :)
Mycket mer än så här blev det inte under kvällen. Efter att ha somnat i datorn ex antal gånger så ställde jag den ifrån mig den, lade mig ner på soffan och fick en total block out.
Jag vaknade runt 3 på natten över att jag hade den absoluta frossan! Skummast av allt var att jag inte kunnat gå en trappa upp för att sova. Till slut vaknade jag av en svinkall bris,
Patrik sov redan men vid 3 tiden i natt så vick Gubben och jag upp.
Hoppas ni alla har haft en otroligt bra dag <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar