Summa sidvisningar

tisdag 16 september 2014

En ganska slapp dag...

God middag alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Jag tar väl en omgång igen eftersom detta inte blir så långt. Igår hände det inte så värst mycket. Jag hade Freja hos oss hela dagen och hon skulle åka hem under kvällen men det blev lite ändring så hon fick stanna en natt till. 

Så här fick det bli första natten då jag var alldeles för trött för att börja plocka ihop och övervaka flocken  då deras energi är helt olika. Man får ta en liten bit i tagen och det räckte inte min ork till så Winston fick ensam kompa med lilla Frutten
När morgonen kom så fick först Ebba träffa Freja vilket funkade bra. Jag hade Ebba i koppel först för att kunna kontrollera att hon inte kom mot Freja för fort då hon gärna vill busa men kan bli missförstådd av andra raser som inte är lika burdusa i sin lek. Här är nu Ebba Winston och Freja ute på gården medans Alice fick stanna i hundgården och beskåda aktiviteten :)

En stund senare bytte jag från Ebba till Alice. Min yngsta donna är dock lite på så jag fick ha henne längre i koppel vilket kan ha varit i 10 minuter för att få henne att förstå att hon måste ta det lite lugnt. Hon lade tassarna för lek vid ett tillfälle på Freja men fick sig en snyting då Freja misstyckte. Efter detta fattade Alice galoppen och tog det lugnare. Roligast att se var dock när Alice åmade sig på köksgolvet hoppandes som en groda men med buken i golvet för att få igång Freja till lek men det funkade inte så kanon bra. Freja tog nog 3 lekrörelser sedan var hon klar. Detta var en aning frustrerande för Alice så hon började skälla ganska rejält så jag fick säga åt henne att vara tyst. Efter en liten stund så blev dessa 3 trötta efter att jag satt mig i uterummet så de kröp ner tillsammans och somnade. Ebba var då fortfarande ute en stund.

Efter ytterligare en stund så välkomnades Ebba ut ur hundgården för lek utomhus med Alice så energin fick lägga sig en aning. Strax därpå så fick de stora tjejerna komma in till cockrarna och då funkade det som handen i handsken. Alice var visserligen jätte intresserad i perioder av Freja men höll sig i skinnet, hon gjorde med Freja som hon gör med Winston. Hon tvättar hela nyllet på honom och knuffar på honom med rumpan vilket även Freja fick erfara ;)
Så fungerade det när jag satte ihop Freja med min flock för lugnaste möjligase resultat... <3


Nu till något helt annat. Jag har äntligen fått mig en egen verktygslåda...och den är totalt förbjuden för Patrik att använda! Jag hittar aldrig ett enda verktyg om jag skulle behöva men nu när det var rea på Jula och även halva priset på det så fick gubben faktiskt köpa sin fru en låda ;)
Den tackar jag för och jag ska nog sätta hänglås på den ;)

En liten behändig pryl som räcker gott och väl åt mig :)

Under dagen var jag upptagen med hundarna och gjorde inte ett dugg. Senare fixade jag lite mat. Patrik däremot var iväg och tittade på trädgårds jobb, bytte däck på avanten efter han varit nere och hämtat dem. 

På kvällen begav vi oss in till Norrköping till sportdansarna igen för nu andra gången. Micke kom idag och hämtade oss så han körde in. Vi mötte upp Kalle på parkeringen som förra gången men denna gång var vi lite senare än sist men vi hann i tid i alla fall. 
Dansen gick väldigt bra idag för oss alla skulle jag nog vilja påstå. Idag kunde man ana känslan av att börja bugga. Jag hade inte ett dugg ont denna gång som väl var förra gången var det verkligen en mardröm! Men som sagt denna gång försvann tiden och jag ville inte att den skulle ta slut. En del gubbar var supersvåra att dansa med vilket inte är så konstigt eftersom vi faktiskt går en grundkurs, men ett par stycken funkar riktigt bra. Det var vid två tillfällen med olika gubbar som jag inte visste vem som gjorde rätt eller fel när vi hade snurrat klart så jag frågade instruktören och skönast av allt var att det var jag som gjorde rätt ...annars hade jag nog fått error i huvudet ;)

När tiden var slut så åkte vi hem, Micke följde med på fika och blev kvar en stund. innan han for hem. Hade en lugn dag med ett trevligt danspass som avslut. Under tiden vi var borta så fick inte Johanna ha hundarna tillsammans då jag var lite rädd för bristande uppsikt. Efter att vi kom hem så fick cockrarna vara i vardagsrummet och de stor i resten av huset. Värst var nog att jag blev tvungen att sova på soffan då Freja började tjuta som en galning när jag skulle gå upp, hon hade väckt upp hela huset så innan det hände kröp jag ner på soffan så vi alla kunde sova i lugn och ro...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar