Summa sidvisningar

lördag 6 september 2014

Varför är jag pigg???

God mitt i natten alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Idag vete tusan vad det är med mig! Jag är nu fortfarande vaken och galet pigg. Sitter just nu och skriver samtidigt som jag ser en film på 4:an som jag råkade fastna i.
Tänkte att eftersom jag är pigg så passar jag på att skriva så jag inte har så mycket imorgon då vi ska ha ett evenemang igen och sedan åka iväg på kräftskiva så jag redogör väl min dag nu.

Min morgon var inte riktigt lika kul som jag känner nu.
Vaknade av att telefonen ringde men jag fattade inte om det var alarmet eller ett samtal.
Det visade sig vara min kära make som ringde. Han undrade superglad vad jag gjorde! Ja hörru du vad tror du? ..svarade jag.
Han frågade: Vill du ut och åka? i samma glada ton. Jag svarade som vem som helst hade känt när man blir tagen på sängen.
Eeehh..nae, vadå för?
Jag har fått problem och tänkte du kunde skjutsa mig till jobbet och sedan hämta mig efteråt och bogsera hem bilen..
Ursäkta!! Vad har nu hänt och nej det har jag inte lust med, svarade jag, även om jag visste att jag kommer ju göra det ändå, oavsett om jag vill eller inte.
Patrik fixade så att någon kom och hämtade honom och körde honom till grusgropen för dagen och jag skulle ta det på eftermiddagen. Det hade tagit ganska lång tid innan jag vaknat och kommit iväg för att komma fram till honom så det löste sig bättre så här.

Jag klev upp och var så gott som död, inget funkade. Jag tog en kopp kaffe men jag kände mig inte bättre för det.
Jag satt och funderade ett bra tag och försökte komma fram till vad jag skulle börja med. Jag hade bestämt mig för att städa idag, jag var verkligen tvungen då jag blänkt på det länge och bara mår dåligt av att det inte är fräscht runt omkring.
Idag har jag inte tid för någon hundaktivitet utan idag får de klara sig själva. Det är ju ganska fritt ändå. Dörren står öppen och de kan va och göra vad de har lust med på egen hand vilket är så himla skönt. Winston har även han lagt av igen att smita ut genom staketet vilket han gjorde under en period den rackaren. Vet inte om han förstått att han får så satans mycket skäll eller varför han helt plötsligt stannar igen. Ett tag kunde jag inte ha honom ute själv utan han fick vara i hundgården om han skulle vara ute.
Efter ett tag när jag hade varit en sväng på fb och meddelat att jag inte hade tid att snacka idag så satte jag igång. Jag drog på stereon och nynnade med. Jag tog mig an groventrén. Jag fick ta det i omgångar då ryggen spökade en hel del men ack så glad att jag kunde!
Jag städade ur skåpen och kastade en del sopor som inte ska vara där i röran, man hittade ingenting. JAg torkade ur och sorterade och plockade om så att allt blev i ordning och rent. Körde igång tvättmaskinen tom så den blev ren inuti. Jag tvättade all målningen och alla skåp utvändigt, även tvättmaskinen. Jag putsade fönstret och torkade av överallt, putsade slask och diskho, tvättade alla väggar och dörrar och sist men inte minst golvet. Golvet behandlades med ett starkt medel och därefter Ajax och herre min ge vad det luftade gott sedan. Det är nu så rent och fräscht så jag vet faktiskt inte när det var så rent sist. Sååå himla skönt. Efter jag var klar hade jag så jäkla ont överallt, helst i ryggen och i huvudet. Så fort att jag anstränger mig så kommer migränkänningen på nytt och jag måste häva den. Detta brukar resultera i att jag tar medicin och blir tvungen att gå och lägga mig, men denna gång funkade inte det heller.
När jag var klar där ute så fick jag bråttom att hinna in i duschen så att jag hann det innan jag skulle hämta Patrik i Östra Ryd och sedan bogsera hem bilen.
Jag hann lagom bli klar och då ringde Patrik och sa att jag kunde åka. Kalle hörde av sig precis när jag skulle åka. Fick snoppa av lite och be att vi kunde höras senare.
Jag åkte nu och hämtade gubben, och tog med hans minibuss efter min större minibuss på den smala krokiga grusvägen hem. Allt gick bra och Patrik var glad att han fick hjälp även om det är en av de värsta grejerna jag vet. Det är ju inte första gången det hänt precis.
Väl hemma så var jag super hungrig och idiot trött. Jag var tvungen att lägga mig. Jag hade en tallrik mat vid rumsbordet och drog igång filmen som jag somnat ifrån flera gånger. Räknade med att det skulle ske nu med.
Det knepiga var att jag inte somnade! trots att jag tagit mina mediciner.Hel skumt. Patrik sov efter en stund men inte jag.
Under kvällen blev jag nu lite rastlös, visste inte om jag skulle orka att göra något men hade ändå lust att fortsätta. Det är ju så vansinnigt tillfredsställande att ha det fräscht runt omkring sig.
Jag tog mig nu an den andra entrén. All panel är tvättad, fönstret putsat, dörrarna rena och hela spegelväggen putsad. Jag har nu även tagit golvet ordentligt så det var riktigt rent och jade sedan på mattor som skydd för alla hundklor som gör repor både nu och då.
Jag fortsatte upp. Dammsög trappen, hallen, sovrummet, mysrummet, badrummet och kontoret. Tog hand om blommorna i mysrummet och bytte duk på bordet samt torkade ur i fönstret. Plockade undan en hel del i sovrummet. Tog hand om alla sopor och bytte soppåsar.
Jag vet inte men idag har det varit som det var för länge sedan ...energin tar liksom inte slut! Det är sååå jäkla skönt!
Nu när jag var klar där uppe så tänkte jag att jag kanske skulle ta mig en lite svängom med min kära gubbe och strunta i resten, men han sov så gott och klockan var så mycket att jag inte hade hjärta att väcka honom.
Jag satte mig vid tv:N och datorn för att skriva detta men fastnade samtidigt i en bra film, swordfish.
Ärligt talat så skulle jag nog behöva sova nu för att vara uppe skapligt...pigg och alert inför den gemensamma promenaden som vi bjudit in till vid klarsjön.
Vi ska promenera ca 5-6 km samt de som vill kan grilla på badplatsen och de som vill får bada sina hundar men kopplade. Jag tar med en spårlina på 25 meter så de kan få simma lite i alla fall. Vi får se hur många som kommer att bada i morgon.
När vi sedan är klara där så åker vi hem och gör oss klara för att åka till Grebo där vi är bjudna på kräftskiva hos Sandra och Jonas. Patriks syster och make.
Ska bli trevligt att ses det var nu riktigt länge sedan. Vi får se om vi blir kvar eller om vi åker hem med Helen och Anders.
Johanna och Pia tar hand om hundarna här hemma medans vi är iväg.
Hoppas att jag är någorlunda pigg på söndag, då kanske jag kan fortsätta ta en bit i huset. Vi får väl se. Johanna och jag är överens om att hon ska städa på övervåningen när vi är borta så vi får väl se hur det ser ut när jag kommer hem, jag har i alla fall gjort en hel del innan där uppe...

Nä nu ni gott folk ska jag ta mig ett bloss, flytta doggisarna, och försöka sova inom kort, vore ju helt klart optimalt, ska bara komma ihåg att sätta klockan med. vill ju inte att det blir knasigt och att jag försover mig;)
Kastar ut ett par bilder där jag har städat idag ;)

Säger nu godnatt <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar