Summa sidvisningar

fredag 12 september 2014

Envishet övervinner allt....eller?

Godkväll alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Sitter nu i vardagsrummet i mörkret, och skriver mitt inlägg för dagen. Tv:n står på på någon kanal som definitivt inte intresserar mig ett dugg så jag kommer inte att fastna där och bli störd i mitt skrivande.Varför i mörkret kan man undra, jo det ska jag berätta. Patrik ligger och sover i soffan bredvid mig men sprattlar något hemskt mellan snarkningarna. Det är fullt med flugor efter dagens öppna dörrar! Jag trodde den tiden nu var slut och därför städade jag groventrén härom dagen men ack vad jag bedtrog mig. Idag har solen visat sig och tydligen så blev det en ny tändning för de små asen!
Jag vaknade ganska sent idag, men det blev ju sent igår med så det kan ju vara en bidragande orsak men dagen idag har inte varit speciellt rolig. K´
JAg glömde mina mediciner igår kväll och ve och fasa vad jag fått sota för det. Jag har ingen aning om hur jag hade haft det med men nu utan har det varit förjävligt om jag ska uttrycka mig helt korrekt.
Patrik var uppe och gjorde något i morse så jag vaknade och det var ju bra, men jag kom knappt upp. Efter jag lyckats traggla mig upp, fått på mig kläderna och sedan tagit mig ner och fått fram mitt kaffe så blev jag sittandes. Jag sa till gubben att jag mådde verkligen inte bra idag och hade ondare än på länge. Idag var det smärta ganska långt upp i ryggen och självklart som vanligt nere vid svanskotan och en skinkan som det brukar. Jag var stel som ett as och så fort jag bara tänkte tanken att röra mig så var det kört.
Jag som hade massor att göra idag!!! Hur ska detta gå till, vi som ska ta husvagnen och fara till Västervik imorgon!!
Jag orkade aldrig komma igång på morgonen och inte heller släppte en uns av smärtan jag hade. Till slut sa jag till Patrik att jag går upp och ställer mig i en varm dusch och hoppas på att jag mjukas upp. Sagt och gjort, begav mig dit direkt. Patrik tog avanten och började att greja ute under tiden som jag gick. Jag stod där länge och väl, det var sååå skönt men efter ett tag larade jag inte av att stå längre så jag var tvungen att knalla ut därifrån.
Jag svepte in mig i handduken som jag torkat mig på och började fixa till mig. Det tog nog kanske 5 minuter på sin höjd innan jag höll på att bli tokig. Jag orkade inte stå längre. Jag kastade upp mitt blöta hår i en knut och rörde mig mot sängen. Jag orkade verkligen ingenting så jag struntade i att klä mig och stupade på sängen för en stunds vila...
Jag låg där ganska länge och lyssnade till avanten på håll...Efter en stunds suckande så somnade jag och sov hårt! Jag hörde inte att Patrik hade varit där utan sov hårt just då.
Klockan var nästan 13 när jag äntligen vaknade till verkligheten....
Patrik var då uppe hos mig ännu en gång och fick ett ryck om att umgås lite nära vilket just då var omöjlig. Det funkade inte pga han hade en tid att passa.

Hur som så låg jag kvar ett tag till och Patrik gick in i duschen och avnjöt en varm sådan. Han skulle bege sig till tandläkaren lite senare och även uträtta några ärenden.....

Jag kravlade mig nu upp ur sängen, svepte på mig lite kläder och försökte ta tag i dagen.....


Med detta avslutar jag för denna gång. JAg är nu alldeles för trött för att fortsätta....forts följer <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar