Summa sidvisningar

måndag 29 september 2014

En lugn Söndag...

Ja, vi tar väl en dag till när jag ändå håller på så jag kommer in på rätt dag igen...

Jag vaknade skapligt tidigt trots de sena timmarna igår, och visst var jag trött. Sådan här kvällar är man inte riktigt van vid längre. 
De andra familjemedlemmarna hade matat hundarna när jag kom ner så det var nu bara glada att se mig. Patrik grejade i köket och satte upp den andra bänkbelysningen men den kopplades inte in utan vi skall ta hjälp av någon annan till det.

Jag tog mig i kragen och tog ut Alice på en promenad. Den blev inte jätte lång men vi tränade på inkallning och att inte dra i kopplet så mellan varven gick det 2 steg framåt och sedan 3 bakåt så promenaden tog tid. Jag hade lös hund på gärdet där alla grödor nu var borttagna men det fanns visst andra saker där! Skit...det var det visst gott om! Hela Alice hamnade som på fest, rullade sig som en galning och hade bra mycket trevligare än sin matte. Förövrigt så var allt bra, hon kom på inkallningen och jag lät henne gå igen. Skulle vara intressant att någon gång få veta hur mycket i sträcka extra de springer så fort de är lösa.

När jag kom tillbaka var Patrik i stort sätt klar. Jag kände nu hur trött jag var så jag lade mig på soffan en stund och Patrik gjorde mig sedan sällskap. Han skulle fara ner till mamma en sväng så jag passade på att sova en stund under tiden. När han åter kom hem så bestämde vi att vi skulle baka pizza hemma. Vi hjälptes åt att få fram alla saker men jag kunde inte riktigt koncentrera mig, och inte Patrik heller. Våra kroppar skrek efter närhet av varandra så vi la allt åt sidan för att återgå till det senare igen ;).
Det är verkligen skönt att jag återfått livsgnistan, den där gnistan man behöver ibland. Jag brukar kunna väcka den när vi åker på semester men nu längtar Patrik mer än någonsin till denna resa eftersom gnistan redan finns innan...
Bra kan nu bara bli bättre. Vi gick ifrån allt en stund, kastade ut hundarna och rådde om varandra på ett sätt som inte annars finns varje dag. Vi faktiskt trånade efter varandra .....vi behövde varandra NU!

När vi kände oss redo, återgick vi till att göra det vi påbörjade. Vi skulle ju göra mat. Jag skulle baka pizza vilket jag inte gjort sedan jag var ca 15 år. Patrik hackade upp alla ingredienser medans jag gjorde deg och bakade ut bottnarna. Jag fyllde på alla ingredienser som önskades och Gubben hade gjort en kalas god tomat grund till pizzorna.
Det var riktigt inbjudande redan innan maten hade hamnat i ugnen men vi ska inte tala om hur gott det var när det var klart....herre jösses!

Här har nu pizzan blivit gräddad och det doftar ljuvligt i hela köket.

När all maten var klar så dukades det upp i vardagsrummet med tända ljus och dryck till en action film som vi kikade på via swefilmer. Alla var riktigt mätta och belåtna och gjorde inte mer denna dag utan tog oss en söndag. Vi alla njöt av dagen och kände oss väl förtjänta av den. 

Hoppas ni alla hade en bra dag det hade vi, vi hade en samvaro i harmoni som inte brukar visa sig på detta sätt som det gjorde idag. Som sagt en kanon dag åter igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar