Summa sidvisningar

tisdag 16 september 2014

Västervik Söndag

God förmiddag alla nära kära vänner och bloggläsare <3
Vaknade kanontidigt som vanligt, gick och satte mig i förtältet, stängde av fläkten och drog igång vattenkokaren så jag skulle kunna få mig en kopp kaffe. Jag hade satt klockan på 8.30. Var rädd att inte vakna i tid för att hinna packa ihop och göra oss redo för avfärd.
Jag gick inte och lade mig igen även om jag faktiskt var väldigt trött. Jag satt i min ensamhet och njöt av tystnaden ännu en dag, såååå rogivande :)


Morgonens underbara syn som gav mig frid i sinnet <3

Svanparet som varit och gjort oss sällskap flera gånger vilka även 
har fångat Winstons intresse ;)

Jag snabbade på ordentligt med att få i ordning så att vi skulle kunna bli klara relativt tidigt. Johanna tog med Winston på en promenad men de stora brudarna fick vänta ett tag då de aldrig har så värst bråttom. Efter en stund fick det gå ut och sätta sig nere vid strandkanten.

Här njuter min lilla gubbe av solen som värmer <3

Under tiden Som jag mixtrade med mina planer så skickade jag iväg Johanna på lite uppdrag för att sedan när hon var tillbaka nästan vara klar för mitt överraskande. Jag hade beordrat Patrik och Pia att vi skulle sjunga för henne. Johanna och Pia var nu i husvagnen igen och Patrik och jag hjälptes åt att duka samt att jag smet över till Jenny och hämtade tårtan. Nu ropades ungdomarna ut och Pia kom först. Vi sjöng för Johanna och jag tror nog att hon blev väldigt rörd, det var något hon absolut inte hade tänkt sig här på campingen och absolut inte att vi skulle sjunga för henne ;). Det var riktigt roligt att få ta hand om henne så här och att hon inte vet allt som hon alltid annars nästan gör. Vi hade även en liten påse med oinslagna presenter vilket vi inte kunnat lösa på något vis nu eftersom hon varit med hela tiden när vi handlat.

När allt var förberett så smög jag in till Jenny och hämtade tårtan jag hade smusslat in i grannens.
Jag hade bett om att få ha där för att kunna överraska Johanna <3

Första biten skärs nu upp och visst ser det mysigt ut ....

När vi fikat och firat klart så fortsatte vi att packa ihop oss för att checka ut. Vi tog ytterligare en sväng till Jula på vägen hem då jag faktiskt fastnade för de lampor som jag köpte till Jenny....men hör och häpna....Nu fick jag endast betala 119 kronor för 2 och igår 150 för 1...märkligt men jag var ju glad så klart.
Kosan styrdes hemåt och snart nog lös tanklampan och gjorde mig skitnervös. Vi hade långt till en mack men klarade oss nog på ångorna till Gamleby skulle jag tro.Vi tankade där och sedan var allt lugnt igen. Vi släppte av Pia hemma hos sig på hemvägen men hade tyvärr inte tid att stanna eftersom vi skulle ha besökare till Johanna hemma under eftermiddagen.
Vi åkte direkt till Willys för att fixa lite fika bröd, en tårta som Johanna fick välja att bjuda på.

Vi käkade lite mat direkt när vi kom hem, försökte vila en stund men jag hade svårt och hann inte. Sandra, Jonas, Mamma, Christoffer, Maja och Elis dök snart upp. Vi hade en trevlig fika stund och Johanna donade med det mesta och dukade fram, jag hjälpte till lite grann. 

När alla fikat klart och alla sedan åkt så ringde jag direkt till Ullis. Jag talade om att nu kan de komma om de vill, jag skulle vara hundvakt till lilla Freja då de skulle iväg med tösen för en vanlig halsoperation. Det hade lite att styra med först så det skulle ta en stund vilket absolut inte gjorde något alls så jag kunde få vila en stund...trodde jag!!!
Jaha nu ringde Patrik på en bil som vi skulle åka och titta på ikväll! Jag ringde Ullis igen och bad dem vänta på mitt samtal innan de for hemifrån. Vi skulle bara ner till Sörping så det var ju nära i alla fall.Jaha du åkte vi och kollade bil, provkörde och köpte inom loppet av en halvtimma tror jag.
Jag for hem igen, mötte fam Runqvist på vägen, Patrik åkte och tankade och så hem igen. Nu tog det bara 10 minuter så var Runqvists här med lilla Freja. Det blev åter fika och lite prat såklart innan alla var redo för att tacka för sig. 
Nuuu äntligen skulle jag få vila!!! Jag var såååå himla trött nu så jag var näst intill illamående. Jag ville inte se en människa, jag ville bara vara osocial en stund, lägga mig ner, inte prata med någon .....vad händer då???
Jo det pinglar till i chatten om besök, jag orkar inte ens öppna så att det står läst, får förfrågan om dansen imorgon...svarar bara kort...fler skickade i chatten men orkade verkligen inte nu. Jag skrev ut ett inlägg på fb att jag inte orkade vara social alls nu så att ingen tog illa upp utan förklarade att jag behövde lite egen tid nu.
Allt har gått i ett hela helgen, jag har haft ont som fan och försökt bita ihop, kört lite med flickorna om ärenden då jag haft svårt mellan varven. Men NU,Nu skulle jag få vila!!! :)
Trodde jag!!! Vad händer nu? Jo Freja dansar omkring och tjuter och piper så jag är på väg att bli galen, just då hade jag kunnat ta silvertejp, samtidigt som min kära make ställer frågan...
Hur gör jag när jag ska försäkra nya bilen?
Du ringer till dem. Han tar fram numret och så är det naturligtvis stängt för dagen. Jaha och vad gör man nu säger han mellan svordomarna. Jo man skaffar försäkringen på nätet...
Får svaret....Darling vill du hjälpa mig? Snälla :)
Självklart hjälper jag min kära med detta, sedan skiter jag i allt och vill bara sätta mig och skriva, tömma huvudet på tankar och få ner en dag i bloggen. Det tog en himla tid eftersom jag den gången satt och nickade till lite nu och då men envis som en åsna så fick jag ner fredagen i Västervik då. Efter detta somnade jag som en stock och gissa om det var skönt att sträcka ut sig i sängen...

Har haft en fantastiskt trevlig helg med nära kära och vänner, allt har varit lyckat och alla har haft det bra så mer kan man nog inte begära. Hoppas mina läsare också har haft det riktigt bra och naturligtvis de som inte läser med. Stort tack till er som gjorde min helg <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar