Summa sidvisningar

måndag 29 september 2014

En skabbig bokhylla blir som ny :-)

Tjenixen alla goa vänner och bloggläsare <3

Tänkte att jag skulle kasta in lite snabba inlägg med lite tips och idéer som man kan göra själv ganska enkelt. Jag lade ut ett inlägg idag på återbruka mera gruppen och blev tillfrågad att man ville se mer av vad vi åstadkommit.

Jag är lite svag för carpati möbler och vet att de är riktigt dyra. Jag var inte beredd att betala hur mycket pengar som helst för mina möbler så jag kikade på blocket väldigt lång tid. 
Till slut så hittade jag bokhyllan jag ville ha men när vi åkte och tittade på den var den riktigt skabbig och helt förstörd i färgen. Alla delar var hela men de såg förskräckliga ut! Killen skulle ha 1500 för bohyllan som bestod av 8 delar samt en ljusramp över hela hyllan. 

Som väl var såg jag hyllan i kanonskick i mitt huvud och visste att jag kan fixa till den. Jag köpte hyllan och när jag var redo att ta mig an den så satte jag igång...



Tyvärr har jag ingen bild på hur ful den var från början, men denna får duga som inspirationskälla. Här har jag nu plockat fram olika delar av bokhyllan som skall måls och har nu startat mitt projekt.

Så här fin blev den när den blev klar. Jag är verkligen helnöjd. Trodde aldrig att jag skulle få den så vacker igen men ack vad jag bedrog mig! Många timmar tog det men när resultatet var klart så vare dem väl värt mödan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar