Summa sidvisningar

fredag 26 september 2014

Förvirrad...men sååå lycklig :-)

God kväll alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Kvällen börjar nu bli sen men min energi är inte slut än så jag tar några rader om dagen. Hur det var i morse har jag redan berättat så det hoppar vi nu.
Just nu sitter jag i soffan med datorn i knät framför tv:n som bara står på utan någon anledning som oftast. Patrik ligger och sover en liten bit från mig i andra änden. De stora babesen är nattade så det är nu ganska lugnt, det enda som hörs är ljudet av tv:n, Winstons tuggande på ett ben och som krydda på det Patriks långa tunga timmerstockar! Med andra ord väldigt tyst???

Under förmiddagen så fick jag ett ryck av annan karaktär mot vad jag brukar få, jag råkade hitta en bok som har legat i en av lådorna i bokhyllan jättelänge. Jag har blänkt på den många gånger men sedan stängt lådan igen. Denna gång så greps jag av inspiration! Fråga mig inte varför, det bara föll sig så. Jag kunde inte låta bli utan var tvungen att läsa lite trots att sysslorna stod mig upp i halsen. Direkt efter mitt inlägg i morse så tog jag mig an boken. Jag tänkte att jag bara skulle titta lite...
Det slutade med att jag läste en fjärdedel av boken ca 30 sidor. Den var intressant men egentligen sådant man kan men man får en påminnelse och slås av inspiration att göra något. Hade dock inte tid just nu att ta mig an hundarna då jag kände att jag var tvungen att göra andra saker, hundarna har fått jättemycket av min tid de sista månaderna.
Denna bok är den jag nu börjat läsa :)

När jag hade läst en stund så var jag tvungen att börja göra nytta. Tänkte att jag skulle försöka att putsa fönstren i salen så fick man se vad som hände sedan. Putsandet slutade med att jag tog hand om hela huset. Alla fönster i hela huset både uppe och nere är nu klart samt uterummet. Balkongen är det enda som finns kvar att putsa fönstret på. Det har visserligen tagit lång tid men nu är det gjort. Jag skurade även ytterdörrarna i all hast med. Dörrspeglarna och spegeln i nedre hallen är nu också klara. Skönt att slippa  tänka på det mer nu. 

När alla fönster var klara gick jag en trappa upp och ställde mig i duschen för lite värme och lite avkoppling. Jag var snart nog klar där och la ner 5  minuter på hår och hud . Det var riktigt skönt och rogivande.

När jag var klar så kom Patrik hem från jobbet, både han och Johanna var super hungriga nu. Patrik sa knappt hej utan frågade när det var mat....   Ja hej på dig med du!

Jag gick ner och startade med att tillaga maten som jag inte en aning om vad jag skulle göra som fick fort. Jag hade tagit upp och tinat en gammal flinta som inte är god att grilla men funkar kanon bara den får koka en ganska lång stund.

Det fick bli en gryta med fläskkött, potatistärningar, palsternacka, morötter, lök, l gul paprika, champinjoner och tomater toppat med bladpersilja.  Detta serverades med en sallad med ...isbergssallad, gurka, lök, tomat och paprika . Redningen i såsen gjordes på grönpepparsåsen som blev kvar från sist, Slutligen hade jag en gräddig allroundgryta och naturligtvis behövdes lite saltgurka till det :)

Så här såg grytan ut



Inte helt fel i varken smak eller utseende;)

Alla var nöjda och glada efter maten och Patrik hade öppnat posten och upptäckte vad det var som låg däri...det börjar bli nära avresa. Det börjar bli time att beställa från taxfree ;)

Känns super skönt att  det nu börjar bli nära avresa.

Nu var klockan redan ganska mycket men jag var fortfarande inte trött så jag fick ett nytt ryck, jag bestämde mig för att ta fönstren i dörrarna och spegeldörrarna till övervåningen,  När jag sedan var klar med detta så skulle jag då vara klar med alla fönstren och jag skulle känna mig både klar och till freds med mig själv, men så blev det inte. Jag hade alldeles för dåligt samvete, så jag plockade nu fram lilla klipp och kam-lådan så jag kunde ta hand om lilla Gubbens päls ordentligt.Ja så fick det bli. :)
Nedan följer några bilder på min galmla Winston 10 år <3

En bild före han blev borstad...

En när han är klar.

En charmis bild <3

Insamlingen som ble då han var klar :)



Här har han nu fått sin belöning ...ett miniben det gillar han :)

Med detta avslutar jag för nu. Detta inlägg blev väldigt långvarigt då jag somnat om och om igen. 
Syns snart igen ni som vill <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar