Summa sidvisningar

fredag 26 september 2014

Idag är det dax...:)

Godmorgon alla nära kära vänner och bloggläsare <3
Åter en ny morgon.  Dimman ligger även idag ganska tät över markerna runtomkring. Radion spelar ifrån uterummet som vanlig och hundarna snusar vid min sida. Alice har gjort några försök till att gosa men jag har avvisat henne då jag tycker att hon kan gå och lägga sig så jag får min stund på morgonen ifred med min kaffekopp och mina tankar. Idag är det nu dax att kastrera mina små pojkar som nu fått vänta lite längre än vad tanken varit. I våras så blev det så mycket annat med valpar och hundoperationer så jag kände att läget var bättre att vänta. När sedan sommaren kom så slog det till och blev så himla varmt så jag var rädd för i infektionsrisken i värmen så jag beslutade även då att vänta.
Nu har den dagen kommit då det är dax för Sigge och Ubbe att bli hens ;-).
Jag har nu dragit ihop en hel grupp med katter som skall åka till veterinären för samma ändamål. Det blev totalt 5 kastreringar och lite andra behandlingar och totalt 7 katter är inblandade i besöket idag, så jag lyckades fylla hela fredagsförmiddagen åt hund och kattdoktorn :). 

Har en hel del annat som jag även ska ta itu med idag är tänkt, men vi får de hur dagen blir känner att jag inte vågar att planera ännu utan får ta dagen som den kommer. Patrik är iväg till IL även idag men Johanna är ledig så hon får följa med till veterinären idag. 
Igår fick Johanna ropa in Ubbe och Sigge så de har varit inne hos henne inatt eftersom de skulle vara fastande från 18.00 kvällen innan eftersom de skall få narkos. Det kommer att bli en hämtning av mina grabbar under eftermiddagen idag men vet inte vilken tid ännu men de ringer när de är klara. De båda pojkarna kommer nu att få bo inne hos Johanna tills att de är redo att återgå till det vanliga igen. 

När jag har gjort mitt inlägg klart så ska jag ta mig an mig själv en sväng så jag inte skrämmer ihjäl mina vänner som möter upp mig nere vid veterinären lite senare, vi skall mötas vid 8.30 tiden och skriva in alla djuren.

Förövrigt vad som händer idag återstår att se, antagligen kommer jag att bli ganska trött då det blev sent igår och tidigt idag så konstigt vore annars. 

Jag låter det vara med att skriva mer just nu men återkommer säkert lite senare igen när jag vet vad som faller mig in.

Önskar er alla en fantastisk dag och en riktigt bra helg. Jag ska själv försöka utnyttja helgen så gott jag bara kan då det ska vara lovat bra väder. Har en hel det ute att ta hand om ...
Puss och kram så länge <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar