Summa sidvisningar

söndag 21 september 2014

En dag som slutade utmattad...

God kväll alla nära kära vänner och bloggläsare <3


Nu har jag äntligen kommit till ro vid datorn, huvudet värker men jag vill inte så jag blundar en aning. Jag är nog helt slut egentligen men orkar inte ens tänka det heller. Dagen idag har varit en bra dag. Förmiddagen grejade jag endast lite men inget större. Inväntade Lotta som skulle komma med Bella. Vi skulle träna en stund på kontakt övningar innan vi tog en promenad och de skulle ta med sig Pia för åka hem.

Vi tog en kaffe först vilket vi inte tänkt. Jag tog mina...en i taget och körde kontaktövningar med tills att jag tyckte kontakten var ok och att de var redo för just denna gång.
Började med Winston sedan Ebba och Winston fick se på. Satte sedan även Ebba för att inspektera, hämtade Alice gjorde samma sak och när jag var klar så kom Bella.
Klart blev det lite rörigt när Bella kom men det gick snart över. Vi körde detta ganska läng och lite överkurs blev det...vi var nöjda och slutade när det gick bra.
Vi sa till Patrik när vi var klara så fick han följa med på en promenad. Vi gick svängen över Falktorpet, vi bytte hundar under promenaden ganska aktivt, mycket framsteg på Alice men lite i perioder att inte dra i kopplet. Ebba och Winston passade på att bära sig åt lite...lite då och då så man fick påminna dem om vart de skulle vara. Bella gick med halti med gick helt klart bäst med Patrik denna gång, han var för henne helt ny. Han hade redan fått anfall på Alice och talade om hur jävla dum i huvudet hon var så jag tog henne själv då jag inte vill ha bråk nu när det faktiskt funkar skitbra förövrigt. Promenaden i stort gick jättebra, Bella ville dock inte koppla av och varva ner mer än vid lydnads/kontakt träningen till resten hade hon bråttom. Vi körde även lös hund och 2 av dem kan man väl kalla att vi provade inkallning på Det var Bella som inte alls gjorde som Lotta sa utan stannade inom INTE räckhåll ;). Det tog en stund och Lotta fick strunta i henne och vända ryggen till och gå för att hon skulle komma. Ebba fick ta sig ett varv och kom på båda försöken på inkallning. Hon var duktig. De andra två tog Patrik och hur det gick till vet jag inte riktigt men de var lösa och kom tillbaks, men sedan vet jag inte om det var av inkallningen eller inte för jag hörde inte därifrån han var.
När Ebba fick vara lös så hoppade Bella till rejält och Lotta skadade ett finger som kom i kläm i kopplet. Hon hade rejält ont och fingret började uppvisa något det inte skulle...det visade sig att hon lyckat fått fingret brutet!!! Märkligt, jag har aldrig i hela mitt liv träffat några människor som bokstavligen går sönder så ofta!

Promenaden tog en stund det blev 3,2 km men blandad takt och mycket träning på vägen så det tog 1,15 i tid.
Vi blev sedan sittandes hemma och tjattrade skit....om allt möjligt. Klockan var ganska mycket när de väl for hem. Jag var verkligen supertrött men det blev inget sova utan pratade med lillebror i telefonen i chatten då han och Jenny har lagt handpenning på en valp. Jag måste säga att jag är lite skeptisk till att verkligen orken finns att knyta sig för så lång tid. Visst är det både roligt och mysigt men också ett extremt jobb, man blir låst, det kostar osv. Men vad gäller att ta hand om den tror jag det är bra sedan vet jag inte hur de är med konsekvent och lydnad men det är upp till var och än som beslutet att slå slag i saken. Jag tyckte nog mest att allt gick väldigt fort med ett beslut och jag blev lite orolig om det verkligen tänkt igenom saken och det hade de fick jag till svar när jag frågade. Jag hade nog hundra frågor och självklart var jag nyfiken, men inte för min del utan för deras skull då jag vill att det går rätt till när man ska köpa sig en familjemedlem, det är något som ska vara väl planerat och genomtänkt från alla håll. Det är ju helt klart lättare med katt.
Jag hoppas nu att de vet ...alltså verkligen vet....vad det innebär, hur mycket som faktiskt krävs av oss för att få visad respekt osv. Jag ber nu en stilla att det blir bra för alla parter och att hunden kommer att vara frisk.
Det går säkert bra. Hoppas på att uppfödaren/Kenneln håller sina löften. Tycker det vore tragiskt om det inte funkar som de erbjudit. Vore inte snällt.
Nog om det,
Under kvällen nu så har även familjen Runqvist kommit hit för att lämna Freja här igen. Hon ska stanna något dygn eller så.
Orken till att åka till dansen idag fanns inte och det blev heller inte av hemma.
Jag tog hand om disken och inte värst mycket mer. Hundarna rastades och matades och sedan satte jag mig här.

Ja såhär har denna dag varit inte så värst spännande men ett gott arbete är gjort med våra vänner.
Hoppas ni alla har haft en bra dag ....syns imorgon om ni vill ;)

Har tyvärr inte bilder ännu ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar