Summa sidvisningar

fredag 18 juli 2014

Åter en aktiv dag....

Godmorgon alla nära, kära, vänner och bloggläsare <3

Gårdagen var åter en dag full av aktivitet och alldeles för få timmar på dygnet ;)
Sitter nu i uterummet med min morgonkopp kaffe innan jag drar igång för dagen. Önskar jag hade hunnit länger igår än vad jag gjorde men som vanligt så är förmiddagarna en svårare tid på dygnet att både komma igång  och att orka, men idag blir jag så illa tvungen att hur det än är bita ihop och ta mig i kragen ändå.
Har hur mycket som helst att hinna med, eftersom vi ska fara iväg i några dagar.
Vi bestämde igår förmiddag att vi ska fara till Ullared för ett par dagar shopping och avkoppling hemifrån. Vi har sagt att vi behövde köpa en del kläder tills att Johanna börjar skolan igen och att vi skulle åka under augusti men nu blev det ett infall så vi far iväg redan nu. Höll på hela dagen igår för att packa husvagnen från grunden, ni vet allt. Har ju precis renoverat upp den så hela vagnen har varit tömd så nu var det att börja om fån grunden med precis allt. Det mesta i inredning är klart men de kläder varje individ skall ha och det som ska vara i förtältet såsom bord och stolar är inte ute än. Helt plötsligt fick vi problem då inget lyse fungerade så Patrik grejade med det hela kvällen och fick igång halva vagnen, tyvärr den främre delen. Vi bjöd även med oss en god vän Kalle, som vi lovat länge skulle få uppleva Ullared. Först kunde inte Kalle så platsen erbjöds en annan, Emelie, som längtat länge att få åka, men hon kunde inte vara borta från sin son så länge så man avböjde. Nu blev det trots allt sällskap i vagnen under resan då vi löste så Kalle trots allt kunde följa med. Självklart försöker vi att dela med oss av den glädje vi kan och nu så här :).
Min underbara moster och kusinbarn, Gunn och Emilia, ska bo hemma hos oss med våra underbara hundar under tiden vi är borta.
Hade tänkt att jag skulle hinna med att lämna ett fint och nystädat hus till dem, men får se hur det går med tanke på att allt körde ihop sig igår. Har som sagt mycket att göra innan vi far idag. Patrik slutar vid lunchen så vi kommer iväg lite skapligt för att installera oss. När vi kommer fram idag blir det bara att komma i ordning och göra allt klart och sedan känna campingkänslan som inte funnits på flera år nu.Vi har inte haft möjlighet att vara iväg med husvagnen på flera år nu, men nu är det dax igen :)
Hoppas ni alla kommer att få en underbar helg, jag ser fram emot våran så klart.

Nu vi gott folk är det dax att försöka sätta fart så jag packar nu ihop för denna gång men bjuder på några för mig underbara bilder inför en underbar dag <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar