Summa sidvisningar

fredag 25 juli 2014

Gårdagen blev vad jag önskade...

Godmorgon alla nära, kära, vänner och bloggläsare <3

Sitter nu åter igen i uterummet med mina Babes samlade rumt mig så som det är varje morgon. Alice och jag har redan myst en stund så som vi också gör varje morgon. Hon kommer trånandes, nästan smyger, sätter sig ner vid mina fötter och sträcker på sin hals och vill ha pussar och kel. Strax därefter kommer hon upp i knät och fortsätter. När hon blir tillsagd att gå ner så sitter hon åter vid mina fötter, blir klappad och kliad tills hon ramlar omkull och visar magen för mer kel <3, lilla gos bebis <3.
Idag vet jag inte vad det var, babesen väckte mig med ett enormt skällande. Patrik som var på huset skyndade ner för att släppa ut Alice och då blev det tyst med en gång.
Har nu redan hunnit med första koppen och det är nu dax för påtåren snart. Ytterdörren står öppen och en sval bris fyller rummet vilket är riktigt skönt efter den enorma värme som varit, får till och med ha en filt över axlarna just nu ;).
Har nu under tiden som datorn startade rullat slut på tobaken som låg i min låda, kan garanterat säga att den var snustorr efter solens varma strålar igår.
Igår vaknade jag väldigt tidigt även då, tyvärr så har jag haft ont igen så nu har jag åter skött mina mediciner då jag kommer ihåg dem varje gång jag har ont men glömmer direkt jag inte känner någon smärta. Kanske både på gott och ont, men trots detta ett faktum, klarar inte vardagen utan dem för då blir det ganska snart nog ett återfall. Fy vad jag avskyr att hålla på så här men vad ska man göra? Måste ju kunna vara människa med.
Gårdagen blev riktigt tillfredsställande trots detta och jag fick massor gjort även om värmen var fruktansvärd. Klagar inte på den på det viset utan smärtan är mycket mindre eller rent av obefintlig då men man blir trött och orkeslös som alla andra. Det är ju en aning påfrestande i sig då man vill åstadkomma massor under en dag.
Jag lyckades beta av en hel del av den lista jag gjorde igår, gör listor många gånger då jag tycker det är svårt att komma ihåg allt som ska göras och så är det skönt när man kan stryka saker som är gjorda :).
Jag tog mig an husvagnen igen, disken är nu helt klar, maten som legat i den kylen är tömt och tapeten som lossnat är nu åter uppsatt igen. Antar att denna våd lossnade pga att det varit vansinnigt varmt och att väggen har sugit något vansinnigt....så nu får vi se om den tänker sitta kvar denna gång ;).
Jag tvättade 8 maskiner tvätt igår, körde dem tomma med rengöringstabletterna som jag sa jag skulle. Alla maskinerna är hängda och torra, vikta och inne i skåpen. Hade 2 st soptunnor fulla med rentvätt som nu är vikt och sorterat. Det mesta är nu i skåpen men har en jättepåse och 2 backar kvar att få in. Rensade både mina och Patriks garderober från kläder igår och har nu en säck till bättre behövande. Johanna tog några myströjor, en klänning och 3 toppar som jag aldrig hinner använda och som är lite tighta på min lekamen;).
Min dag fortsatte.... Disken togs, 2 sorters sallader gjordes till middag, plockade och sköljde ny sallader som lades i kylen, Fyllde hundpoolen, så hundarna hade fri tillgång på vatten till både dryck och svala. Började vattna en del, potatisen, dill, blommor, gurkor, samt morötterna. Hann inte mer då jag var rädd att vattnet skulle ta slut efter all vatten förbrukning.
Duschade alla mina babes svalt då det var oerhört varmt för dem, hjälpte Johanna med sin matematik samt städade en hel del i poolrummet. Nu är det en aning mindre bråte men fortfarande oacceptabelt.

När Patrik kom hem var det som om man fick ett slag i huvudet! Inom 2 minuter hade han redogjort för vart det brann, tjatat om att åka och bada samt undrat vad det blir för mat. Jag hade inte ens hunnit släppa Johannas mattebok!
Jag hade dock gjort mat så det blev ganska tyst en stund...dvs 2 minuter tills att han vrålar att det är mat för då hade han dukat klart. Jag hatar verkligen denna stress och attityd!!! Jag blir på skitdåligt humör jätte fort vilket jag åter igen talade om igår. Om man bara kan ta det lite lugnt och harmoniskt utan att härja, hässja och stressa runt gapandes så funkar allt mycket bättre. Det slutade med att jag blev förbannad och gapade tillbaka och mina stackars babes gick undan och la sig...
Efter en god stund och det hade varit tyst och jag fått vara ifred så beslutade jag att visst kan vi åka och bada. Hundarna älskar det ( 2 av dem ) och Patrik ville ju bada. Jag hoppade det även denna gång och även Johanna. Jag tycker det är kallt och får lätt ont när jag blir kall.
Sagt och gjort...då var vi åter på väg för ett dopp. Ebba och Alice var som galna när det fattade vinken. När vi kom fram till destinationen så ville inte Alice bada först utan var en riktig fjolla, men det gick snart nog över. Hon plaskade och plumsade som om hon aldrig simmat tidigare ...hahaha. Hon såg verkligen jätte skojjig ut ;)
Vi var kvar en stund tills att hundarna var trötta efter sitt simmande och drog oss sedan hemåt men denna gång en annan väg, vägen över Nybble.
Vi såg oss omkring i natten och beskådade den vackra himlen. Jag bad om att få fota den för den var så vacker och vi stannade då vi Hällerstasjön en sväng. Vi klev även ur för att kolla hur badplatsen såg ut där. Som tur var så gick Patrik först för när han var framme så såg han där en kanot ligga dig kanten på berget. Hör och häpna!!! Kanoten började röra på sig! Det visade sig att det var en man som låg där under ett täcke som talade om att han tänkte sova där! Kan lova att jag hade dött om jag gick först och en kanot började prata med mig ;).
Vi stannade inte länge utan begav oss snart nog hemåt igen. Väl hemma så var det nu bara sängen kvar...babesen fick sin sena måltid och så kröp vi ner ganska snart.

Ja så var denna dag gjord även den och till belåtenhet, men ack så ont jag haft idag. Hade svårt att kunna sitta i allt skumpande i bilen efter dagens fulla aktivitet.
Här följer ännu en gång några foton från gårdagen.
Hoppas att ni alla haft en bra dag som ni kunnat njutit av. Nu får vi se vad som händer här idag, har en full lista och många planer så vi får se vad som blir ;)
Ha en bra dag... ;)


Räksalladen till mig och Johanna

Skaldjur och svampsalladen till Patrik

Den nyplockade och sköljda salladen

En syn jag verkligen avskyr efter jag plockat in kläder i skåpen. Jag blir verkligen irriterad när man ska röra runt i vartenda klädesplagg när man ska ta något utan att kunna snygga till efter sig! Nu har jag åter städat ur och vikt allt ännu en gång på samma tvättning. Ni skulle bara veta hur skåpet såg ut, men valde att fota lådan bara.

Hällersta sjön...så vackert <3

Från badplatsen vid Hällersta sjön där kanoten låg och sov ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar