Summa sidvisningar

tisdag 8 juli 2014

Första dagen av semester. ..

Nu säger jag godmorgon
Har under kvällen igår gått in i andra andningen. .. :-).
Som jag sa tidigare så har jag bara softat ...inga måsten vilket varit sjukt skönt!... vädret har varit kanon så jag klagar inte på det heller men det känns lite konstigt. Jag har bara gjort allt jag haft lust med. Annars gör jag saker dagligen för att  jag måste.
Sitter nu i uterummet med morgonkaffet och tänker på gårdagen. Skumle ha skrivit igår men som vanligt sov jag mitt i inlägget och då ståmmer det dåligt på morgonen när jag vaknar.
Hade en fantastisk dag ♥. Lite jobbigt vat det i värmen mellan varven men kroppen mådde bra av det.
Jag påtade lite i trädgården. Plockade lite ogräs ur mina lådor och fick för mig att vattna så jag drog fram slangen i groventrén. Började att vattna alla grödor som jag sått. Tog ut alla blommor från uterummet och dränkte i diskhon i entrén så de blev rejält vattnade för det såg ut som om de behövde det. Fortsätte sedan med allt ute förutom Johannas veranda där tog Patrik senare. När jag ändå hade slangen framme så drog jag ut cykelkärran på gräsmattan och tvättade den grundligt med tvättmedel och ta bort. Den var skitäcklig efter att ha stått i Arnes ladugård. När nu hade slangen och duschen framme så fick Alice, Ebba och Winston en rejäl dusch och schamponering. ..gissa om de nu är fina :-).
Därefter fortsatte jag med fika med Kalle som dök upp då jag anmälde mig och Patrik till samma buggkurs som han ska gå. Hörde även med Micke som var lite sugen att följa med en annan gång vi pratade om det. Han vill följa med så nu är vi 4 kompisar som ska svinga våra lurviga ihop :-).... så kul :-). Nu är ju fallet sådant att jag inte vet hur det går med min rygg men jag ska göra ett försök och funkar det inte så vet jag om att min köra make måste röra på sig en timma i veckan minst och han behöver det för hälsan samtidigt som vi har en aktivitet ihop. Jag har meddelat sportdansarna att jag lider av diskbråck och kanske får sitta på åskådarbänken redan i ansökan.
Nu när detta var klart så fortsatte jag att vattna min sallad som nu är jättefin...samt mina tomater. Jag blängde på husvagnen många gånger och hat sugen på att göra klart men det har alldelles för varmt för att stänga in sig där denna dag. När Patrik kom hem så fick jag ett ryck.  Har funderat länge på vart jag gjort av Ebbas sele. Kom på att jag nog har den i röda mitzun vilket var rätt. Nu plockades sulkyn fram som jag köpt till Alice. Det här var nu riktigt spännande.  Hur skulle det gå att spänna sulkyn för mitt lilla vilddjur? Jag satte fast henne och tog en sväng på tomten för att se hur det gick eftersom det var helt nytt i deras liv. Och hör och häpna ....hon var såååå himla duktig mi  lilla tjej. Hon verkligen njöt av sin nya uppgift. Första provkörningen finns på film :-).
När vi provat så tog vi en premiärpromenad med sulkyn...Alice. ..Ebba och Winston. Vi gick inte så långt utan runt byn. Äv3n Winston fick provåka men han föredrog att gå själv. När vi sedan kom tillbaka så vallade jag Patrik. Vi tognen cykelsväng till Bråthagen typ en km bort...så det blev 2 km. Ingen kan förstå hur jag njöt...men det var inte helt smärtfritt eftersom jag redan hade ont från dagen innan ...vilket jag får skylla mig själv för. När detta var klart så kom Lasse upp och hade snart fått igång mopeden :-). Jösses så många positiva saker på samma dag :-). Nu kanske den inte behöver åka till mopedmojjen trots allt.  Vi ger den en dag till. Det var någon packning som skulle bytas med. Oj..oj..oj vad sakernrättar till sig :-).
Vi fikade ute utanför uterummet medans jag nu i mörkret vädrade så jag fick bli av med mina 45 grader i uterummet. När Lasse försvann så placerade jag ut mina murgröna...tog tillbaka mina blommor i uterummet efter att jag nu städat där och dammsugit upp alla döda flugor och gjort riktigt fint. Även groventrén städades och blev fin...det är nu bara att tvätta golven kvar. Tog sedan disken och körde igång under natten samt 2 maskiner tvätt som nu är klara på morgonen. Nu när jag kommit så här långt och även pratat med Gunsan i chatten där vi bestämde att jag ska hjälpa henne med hennes hår på lördag intog jag vågrätt läge i sängen efter att ha nattat mina babes och somnade nästan bums.
Hade en underbar dag...önskar att er dag var lika ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar