Summa sidvisningar

lördag 5 juli 2014

Tar det som det kommer...man lär sig.

God morgon alla nära kära och vänner ♥

Ibland blir inte allt som man tänk.  Skulle ha grejat till max igår men det blev inte fullt ut. Efter mitt förra inlägg så dalade jag snabbt. Fick ta en omgång piller igen och 2 sumatriptan mot ett nytt migrän anfall. Ta mig i soffan för att vila på det. Dammsugaren gick i vardagsrummet och lät som ett flygplan men jag minns bara att jag la mig ner...deckade bums. Vaknade ca 1 timma senare och var halvdöd. Inget roligt alls nör detta händer både nu och då men man lär sig att leva så här. Man måste även försöka få omgivningen att förstå att man inte är som förr längre...så förståelsen finns för hur man beter sig ibland. Jag är som väl är berikad med underbara människor runt omkring så jag tror inte jag har det dilemmat.
Efter detta fortsatte jag i husvagnen men det var så varmt att det knappt gick att vara där. Allt har tagit bätte lång tid för mig tycker jag. Hade det varit för 2 år sedan hade jag varit klar för länge sedan men som sagt man får lära sig att leva med vissa saker. ..allt tar längre tid. Men jag är tacksam att jag blivit bättre under de sista månaderna. ...även om jag är hur skitaktig som helst. Jag lär mig acceptera saker för varje dag och gläds åt de små sakerna. Igår hade jag världens underbaraste dotter som var sååå duktig utan att mamma behövde fråga om hjälp. Hon tvättade och hängde tvätt om och om igen. Hon  städade alla golven nere hon städade entréerna och gjorde fint tills jag vaknade...tack så jättemycket Johanna...du anar inte vad glad jag blir!!!
Senare under kvällen inte alls sent utan vid 21 tiden så var jag körd igen. Vi hade varit på en liten promenad och stannat en stund hos grannen på vägen och nör vi kom hem dog jag. Det var som att dra nef en rullgardin. Hade massor att göra men var tvungen att strunta i allt och lägga mig. Johanna fick natta hundarna för jag orkade inte ens vänta till det var dags. Gav den mat och la mig. ...orkade inte ensa besöka duschen...energin tog tvärstopp!
Så här blir det ibland...varför? Jo för att jag inte är kry i kroppen längre...vädjar till alla mina läsare ...var rädda om er man har bara ett liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar