Summa sidvisningar

söndag 13 juli 2014

Några rader ....trots tröttheten

Godkväll alla nära kära och vänner <3

Ska väl ta mig några rader trots att jag är jätte trött för att inte få så  mycket att skriva ifatt sedan. Gårdagen var riktigt trevlig. Först på förmiddagen så kom Gunsan och Paul. De hade Johanna med sig hem från sim kompis som hon hade stannat hos över natten. Trevligt att höra att hon hade haft det riktigt mysigt.
När de anlände här hemma så startade vi naturligtvis med en kopp kaffe efter kramarna som alltid blir först. Därefter så klippte jag Gunsans hår. Hon har superlångt och fint hår och det är inte alls kul att sätta saxen i sådant vackert hår, och en bra bit dessutom!
När hon sedan var klar så syntes det bannemig inte att man tagit bort något för håret var fortfarande super långt...tänk om man hade så fint hår...hon vet inte vad hon har kvinnan!! :)
Efter det var gjort så Klippte jag Johanna vilket gick i ett nafs eftersom hon bara skulle ta en liten bit och att det är tunt. Fortsatte med en färgning av Gunns enorma kalufs vilket inte var hundra lätt ska jag erkänna. Tack gode gud för vattenslang och vackert väder så man kunde greja utomhus för annars hade det nog sett riktigt snyggt ut inne innan vi var klara med våra påhitt.
När allas huvuden var klara så drog jag mig ut i köket och gnodde ihop varm smörgåstårta som vi mumsade på till lunch, vilket inte var dumt alls.
Därefter var det att sätta fart att snabba sig in i duschen för att kirra sig för att åka bort till goda vänner. Vi var bjudna på fest hos Fam Grankvist i Varsten och hade där riktigt trevligt. Det kändes verkligen välbehövligt att komma bort för omväxlingsskull. Som de flesta vet är jag för det mesta hemma och gör så mycket jag kan under så kort tid som möjligt och kommer sällan iväg någonstans, och visst ska jag erkänna....jag är enormt hemma kär. Allt är så enkelt hemma så jag kan koppla av mycket mer. Det var enormt trevligt att träffa Sofie igen, det var nu väldigt länge sedan och den biten får vi nog ta tag i tycker jag. Vi har båda haft fullt upp och varit kassa i kropparna så det har inte varit tillfälle om man ska uttrycka sig så. Vi blev ett skapligt gäng, de flesta med bekanta ansikten men även några nya. Vi grillade tillsammans och käkade och alla hade med sig vad man hade lust att äta och dricka. Efter en stund så spelade en del av oss dart vilket var kul och väldigt länge sedan. Man är ju inte så värst på det men roligt är det men det gick nog bättre för mig än flera andra ;)
Under senare delen av kvällen kom ett migränanfall smygande igen men det hävdes ganska snart igen vilket var en himla tur då jag blir så vansinnigt sjuk annars. Vet förövrigt inte riktigt vad det berodde på igår om det var att det var kallare än på länge men både ryggen och knäna spökade som de inte gjort på ett tag nu. Mötte även en ny bekantskap som jag gillade, vet inte varför men en riktigt trevlig tjej med sim familj med sig. Kändes vara en brutta som har många tankar och känslor på samma ställe som jag men jag kan ju vara ute och cykla helt men första intrycket var så. Spännande med nya kontakter och möten med människor :)
Vill Tacka Sofie och Tommy för en mycket trevlig kväll. Vill även tacka Gunn och Paul för skjutsen dit och Micke för hämtningen på nattkröken så man fick komma hem och krypa ner i sin egen säng..det är värt guld.
Idag har jag inte gjort något alls mer än läst en del som jag missat på fejjan och kollat in min Johannsas nyskapade blogg. Jag är så stolt över henne hon har skinn på näsan den tjejen och hon är stark och ärlig individ som vill väl i allt.
Vill även tacka henne med ett ENORMT TACK <3...när vi kom hem inatt så hade hon städat hela undervåningen jätte fint. Det fanns ingen disk alls, allt var undanplockat och hela våningen var fanstastiskt fin...blev så glad!
Imorse när jag klev upp en sväng blev jag åter glad över samma sak eftersom jag hade glömt hur fint det var, likadant hände vid 10.20 då jag åter igen var och sprang runt en sväng och åter hade glömt hur fint det var. så denna städning har gjort mig överraskande glad många gånger :). Känslan av att bli överraskad på det här viset kan jag inte beskriva, det är enormt tacksamt...att bara få njuta :)
Idag har jag bara tagit söndag, har för all del varit jätte trött men Patrik har sovit hela dagen. Enda gången han nu varit vaken är en stund när Micke kom hit på en fika och under fotbollen nu ikväll. Jag somnade i 5 minuter förut och råkade nog komma in i andra andningen på det vilket inte alls var vad jag hade tänkt.

Hoppas att ni alla har haft en bra helg, min har varit mer än vad man kan begära, har lite kommit i fas med sysslorna betalade dock en hög med räkningar idag men förövrigt inte dugg nyttigt gjort under denna dag, det har varit skönt.

Önska er alla en riktigt god natt och ses snart igen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar