Summa sidvisningar

söndag 6 juli 2014

Söndagens aktiviteter .....jag lever :-)

Godkväll alla nära kära och vänner <3

Idag har dagen varit en kanon bra dag. Vaknade vid 7 hugget och var ute och kissade alla hundarna och tog ett bloss innan jag återgick till husvagnen. Patrik vägrade att kliva upp så det var bara  försöka gå och lägga sig igen. Saken var lättare sagd än gjort med hundar som helst ville kliva upp och käka frukost, solen stekte rakt in genom fönstret på min sida i sängen, husvagnen höll sådär 30grader och inte gick det att vädra! Det var sjukt mycket flugor som det brukar i skogen men värst var alla blinningar och bromsar som var ute efter ett riktigt skrovmål, dvs jag...
Efter mycket möda och stora besörjelser med även Patrik snarkande ikapp med hundarna så somnade jag till slut. När vi vaknade nästa gång så var det för mig samma procedur. Åter igen tog jag ut babesen för en morgonkiss innan frukosten serverades. Snart nog fick de sin frukost och sedan körde jag hem dem eftersom det var så mycket bitdjur och vi skulle röja och snygga till där vi var igår så det blev fint.Det var det som var tanken med helgen där och så passade vi på att slå fler flugor i samma smäll, träna hundar i husvagnen,  grilla, åka båt, bada hundar, och bara ha en riktigt trevlig kväll. Babesen blev glada av att få knalla in i hundgården och vi åkte sedan tillbaka för att göra Johanna sällskap till frukosten. 
Vi satte oss till bords för första gången på flera år i husvagnen och gissa om det var mysigt. Efter vi var klara så gjorde vi allt redo för senare avfärd. Vi tog vårt pick och pack och gav oss ner till viltvattnet igen för att göra i ordning där. Patrik röjde åter igen en del, jag körde rullen till jag trodde jag skulle gå av och då gav jag upp, men det kändes riktigt bra att få göra något jag längtat efter så länge och klarade av det trots att det inte gick så länge. Patrik tog fram en massa sten och Johanna och jag byggde en ny eldstad där vi kan grilla och även elda en brasa vid senare tillfälle. Båten är upp tagen och veden i en tjusig hög samt allt i ordning så det aldrig har sett bättre ut där. Vi tog med oss alla saker och åkte hem när vi var klara. Jag behövde verkligen åka därifrån då jag höll på att bli totalt uppäten ännu en gång, 
När vi sedan kom hem har vi alla varit helt slut med ryggkrämpor , men det har det varit värt helt klart. Antagligen kommer jag få sota rejält för detta men jag vet ju vad det beror på så det är nog bara att bita ihop och hålla truten om att man har krämpor imorgon....man får ju skylla sig själv ;).
Nu under kvällen har vi inte gjort många frest utan gått på sparlåga. Jag har packat upp allt från husvagnen och har även fått igång en maskin tvätt, så något har ju hänt i alla fall.Vi har haft en riktigt bra dag och jag hoppas ni andra har haft det med <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar