Summa sidvisningar

torsdag 3 juli 2014

Gårdagens första besök

Goddag alla nära kära och vänner ♥
Onsdagen bjöd på massor av välbehag. Skulle ha en del besök först Anna med hennes dotter Jenny som väntat jättelänge för att få komma hit. Jag åkge ner till Sörping och mötte upp dem vid Ica där vi också handlade lite till dagens kaffe samt pålägg för morgondagen. Efter det begav vi oss hem och satte oss ner en stund med en kopp kaffe. Idqg vat en rintigt bra dag. Vi hade ingen direkt tid till bussen att passa vilket kändes bra. Kunde även förena lite nytta med nöje. Tog mig ett varv och städade upp all hundskit på gården och i hundgårdarna som jag inte haft tid att ta mig an i det närmsta. Städade sedan upp efter Patriks mekande med släpkärran då det låg verktyg överallt i gräset. Städade även upp efter att Patrik tvättat husvagnen då slangar och högtryckstvätt stod kvar...så nu är det gjort.  När det var klart gjorde Anna mig sällskap i husvagnen när jag fortsatte att greja lite där och Johanna hjälpte Jenny att för första gången någonsin prova att köra en åkgräsklippare. Hon tyckte det var roligt och klippte en bit av baksidan och Johanna tog sedan resten där. Riktigt skönt och avstressande när besöken faller in i vardagen och inte hela dagar försvinner utan att man faktiskt kan finna ro då man förenar nytta med nöje...
Efter detta serverades ägg och räksmörgåsar till lättare lunch.
Skjutsade sedan ner dem till dollarstore där de skulle göra ett besök innan de for vidare mot Ringarum.
Hade ett par trevliga timmar under dagen...tack för idag säger jag till dem båda. När tiden finns gör vi om det igen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar