Summa sidvisningar

torsdag 13 november 2014

En helt galen dag (Tisdag)

God kväll alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Denna dag var en helt crazy dag hahaha...
Jag var på världens bästa humör, kände mig helt tokig, busig jag you namne it! Detta var första gången på över 2 veckor jag städade något och jag tyckte det var sååå kul :).
Jag dammsög, torkade golv, drog på stereon på hög volym med dansband och dansade fram här hemma.  Hundarna tyckte jag var helt galen och konstig men en jätte rolig matte trots det knasiga sätt jag idag hade ;)
De alla 3 dansade med mig och följde varje rörelse i hög grad så det blev mycket kontakt övningar genom ren lek. Vi har nu sedan jag kommit hem börjat att lekträna några små korta övningar med lite av varje vilket har gått framåt i rasande fart och de har tyckt det är konstigt men kul. Nu gjorde vi samma sak fast med musik. När de har blivit lite rastlösa här inne och börjat busa runt så har jag tagit fram leversnittar som jag har gömt på hela nedervåningen som de fått söka efter för att träna nosen och få använda hjärna och instinkt för att tagga ner dem och låta dem ha kul.

Johanna ringde hem och berättade att hon snart var hemma, vilket hon tyckte det var dax för nu när hon inte kunnat gjort det på 14 dagar. Lite gulligt måste jag säga <3.

Micke ringde under dagen och undrade om vi skulle ta en fika ihop och självklart kunde vi det. Det var ju länge sedan nu och jag dricker ju kaffe lite då och då så naturligtvis så passade jag på att ta en liten paus när han kom. 
Strax innan Johanna var hemma så toga jag och packade ihop mig och alla 3 hundar för att ta en promenad. Jag fick bara ett ryck. För längre sedan trodde jag aldrig att det någonsin skulle vara möjligt någon mer gång i mitt liv på grund av min rygg och hälsa men jag har kämpat så vansinnigt. Jag tog hjälp av både midjebälte och haltin till tjejerna då jag är alldeles för klen i ryggen för att orka hålla emot om någon oförutsedd situation skulle dyka upp. Jag gick min första raska promenad på 4 km på hur länge som helst sedan sist. Jag var bara så jäkla lycklig som redde ut det helt sjölv. Visst hade jag riktigt ont när jag kom hem och orkade inte mer men jag var sååå nöjd av min egen insats så jag kan inte ens säga hur bra jag mådde i själen. 
Patrik jobbade idag på IL och skulle vara där länge. Han skulle ta med sig Gunn när han kom hem för hon skall vara hundvakt åter igen över morgondagen då vi ska skjutsa Johanna till Globen för konsert med sina kompisar. De ska se Ed Sharon vilket de ser fram emot som attan. 

När Patrik kom hem med Gunn så blev det middag. Vi käkade Spagetti och köttfärssås hela bunten. Patrik gick och lade sig skapligt eftersom vi skulle upp tidigt. Jag däremot var hur pigg som helst och kunde inte somna. Jag kom i säng vid 03.00 för att ha klockan satt på 5.45...hua.. ;)




Så här var min dammsugare fixad när jag var iväg då man inte hittade rätt damsugspåsar hahaha...Allt funkar med silver tejp...
Här har jag sorgligt nog fått fönstertittare att flukta in... dumt!

Farmors blomma blommar åter nu igen. Denna var kvar i huset när jag flyttade in efter hon gått bort 2009
Är suveränt glad att blomman lever och tänker på henne var gång jag ser den.

Alice och jag hånglar lite i vanlig ordning men det var inte lätt att fota då hon gärna inte är stilla.

Idag var det dax för Winston att ha en av dressarna jag sytt på sin promenad för att inte bli så in i vassen skitig i pälsen. Han är väl inte så himla nöjd i dressen men jätte fin när han kommer hem mot vad han skulle vara utan ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar