Summa sidvisningar

onsdag 12 november 2014

Kvällen efter Catalina...godnatt kväll 9


Godmorgon alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Sitter nu i bilen med ett jäkla liv då Patrik fibblar med fel knappar åt alla håll. Dimman ligger tät över landskapet  och det är grått och trist. Vi är nu på väg till Stockholm till Globen för att skjutsa Johanna och hennes vänner på Konsert så jag passar på att skriva ifatt lite till. Skulle ha gjort det härom kvällen men pratade med en vän i chatten så det blev aldrig av...

Fortsättning av utflykten till Catalina...

När vi kom tillbaka så var det som jag skrev tidigare, vi fastnade i poolbaren och fortsatte att fylla på med förfriskningar, vi hade så vansinnigt roligt tillsammans med kanadensarna som  bjöd på många glada skratt.
Poolen värmde vansinnigt skönt nu efter att man har suttit i fullt ös regn mitt ute på det Karibiska havet som inte alls har värmt överhuvudtaget. Alla var frusna och njöt nu utan poolens sköna temperatur.

När vi beslöt att gå därifrån så gick vi till rummet och duschade, Patrik lade sig på sängen och somnade som en stock. Antar att alkoholen gjorde en del av utmatningen men även sviter efter gårdagen och resan i solen idag. Det har varit ganska jobbigt, allra helst när man inte riktigt är sams med klockan ännu. Tidsskillnaden gör sig fortfarande påmind men det börjar nog ordna till sig lagom till vi ska hem.

Vi hade planerat att ta en sväng en sista gång till diskot efter att ha varit på middag och uteserveringen där det brukar bjudas till dans och glada toner. Det blev dock inte riktigt som vi tänkt...

Patrik fortsatte att sova, jag fortsatte att göra mig redo för utgång men jag var också trött. När jag var klar vid 19.45 så tänkte jag att jag också kunde vila en stund så inte jag var lika trött vilket kunde sluta med att jag var så tråkigt och ville hem och sova innan kvällen var slut, så jag satte klockan på 20.30 för att även jag vila.

Nu är vi åter där igen att allt blir inte alltid vadd man planerar, jag lyckades att INTE sätta klockan, somnade och vaknade helt slut klockan 23.00. Jag tog tag i Patrik och väckte honom som sömndrucken tittade upp. Darling sa jag, vi har sovit över middagen!... igen! 
De slutade att servera kl 22.00. Vi sket i att göra något alls, vi var båda trötta så jag klädde av mig igen och fortsatte att sova. Det som var lite oroväckande var att Patrik skulle behövt mat för att få ta sitt insulin men så blev det inte. Han somnade om långt innan jag hunnit klä av mig igen. 

Så kan det gå, allt blir inte riktigt som man planerar ;)

Jag gjorde mig redo för en natt ute i svängen på hotellet men det blev lugnare än så ;)

Även denna rom och cola hade man kunnat låta vara om man hade vetat utgången. Kanske var det den som gjorde att jag sov så vansinnigt skönt och då satt den trots allt helt på rätt ställe :)

Så här kan det gå, inga sura miner för det men det är lite typiskt att man inte har den ork man en gång hade, man får väl acceptera att man faktiskt är äldre och att det tar ut sin rätt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar