Summa sidvisningar

måndag 24 november 2014

Snälla låt mig somna om...ge mig en ny dag...

God middag alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Vaknade sent, hade stängt av alarmet på klockan. Telefonen ringde om och om igen, ville inte svara, ville inte prata med någon...
Stapplade mig ur sängen, benen ville inte följa med, ryggen värkte och huvudet var tungt...
Efter ett nödvändigt toabesök så ska jag försöka få på mig kläderna, de ligger på golvet, det är långt dit!
Efter tappra försök att ta mig ner så har jag lyckats knöla på mig dem men skulle egentligen behöva in i duschen för att både vakna och för värmen, men orkar inte, lusten finns inte, orken finns inte. Jag tar mig en trappa ner. Jag möts av Winstons sömndruckna blick när jag tar tag i grinden för att kliva in i vardagsrummet, han ser frågande på mig medan jag grinar illa...
Fortsätter in i matrummet som är alldeles mörkt, kikar ut genom fönstret vilket bjuder på det vanliga..grått, grått och åter grått..
Det blåser som attan ute och det låter i husknutarna. Alice står nu vid andra grinden med huvudet vilande ovanpå och ber om att få komma in till mig. Jag öppnar, hon och Ebba tar fart och kommer med sina vanliga glädjande skutt när de ser mig, hälsar och ber om godmorgon mys. Jag orkar inte, vill inte ha dem på mig och fortsätter ut i köket. KAFFE är vad jag vill ha!
Hundarna kryper ihop hos varandra i bian som de brukar, de ser att det bara är att lägga sig igen, matte mår inte bra så nu händer det inget i alla fall. Det kallar jag respekt...
Skönt att de känner av läget själva jag behöver inget säga. Jag kör igång maskinen, det tar en satans tid! säkert en hel minut, hänger mig på bänken i väntan på kaffet. Orkar inte ens ta min piller...
Måste ta ur förpackningarna idag då det är slut i dosetten...orkar inte.
Trycker igång malningen av bönorna....väntar åter....vill bara sätta mig. Kaffet blir klart, tar koppen och går in i vardagsrummet, sparkar fram pallen till brasan för att ta ett bloss i kaminen, Alice reser sig och jag nästan vrålar
-NEJ! JAG VILL INTE!
Hon lägger sig igen, lämnar matte ifred men med en sorgsen blick med huvudet på sned...hon förstår inte riktigt, det syns så väl.
Jag tänder min cigg och tar ett bloss, ställer koppen på golvet. Jag trycker igång Spotify och det är en låt från Dirty Dancing som börjar spela, jag nynnar med.
Alice smyger sig fram försiktigt och buffar lite på min arm, klämmer sig försiktigt fram mellan mig och braskaminen, blottar halsen och lägger sitt ansikte mot mitt....
Så här varar det någon minut tills hon vill ha mer kel... jag vill inte, orkar inte...
Hon går några varv och försöker dra igång de andra, Winston protesterar...jag blir irriterad och säger åt henne att hon åker UT...
Hon ger mig en osäker blick och sätter sig protesterande i korgen, men med ett kroppsspråk som säger att jag är en elak en just nu.
Jag har rökt klart och försöker resa mig från pallen med koppen i ena handen...gå till soffan...sätter mig där och bara är helt passiv från allt...
Jag öppnad datorn, tänker skriva min fredag som ligger i utkastet, kommer mig inte för, sitter bara tom...
Glömde mina piller igår men orkar inte göra något åt det,  en vän har ringt på telefonen...måste svara nu när det även kom i chatten. Måste på toa igen...FAN! Stapplar mig upp och har telefonen med mig så jag kan styra undan samtalet samtidigt, vill inte prata just nu men känner att jag måste, ingen vet hur jag just nu mår, mitt passiva vis kan uppfattas som otrevligt...
Vi pratar en liten stund, jag trasslar mig ner igen efter lite knöl.
Hundarna möter mig, så jag blir tvungen att ge dem för att sedan släppa ut dem en stund....men när de ska in är det lögn i helvete att torka tassarna!
Får väl åter städa när jag kan. Skit också!
Jag har inte gjort mer än så här idag ...nu gick det inte längre.. Huvudet börjar bli varmt, huvudvärken smyger sig på känner spänningar mot öronen...nu måste jag visst vare sig jag orkar eller inte, jag måste ha sumatriptan och det fort, tar självklart resten med samtidigt, trycker åter på knappen till bryggaren...
Så nu sitter jag åter i soffan och bara glor, varenda kroppsdel värker, tröttheten hänger över mig, känner mig nästan sjuk...
Vill bara somna om och vakna en ny dag, men det funkar inte så, hur det än är så är det bara att ta i med hårdhandskarna, kan ju inte gå omkring på detta viset hela dagen!

Måste vila igen innan jag klarar att göra ett smack, känner mig helt överkörd i kroppen....smärtan har inte gett sig än. Skulle ha fixat viktiga saker på morgonen men får göra det lite senare...

återkommer...om ni vill...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar