Summa sidvisningar

tisdag 25 november 2014

Välkommen hem...

Godkväll alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Nu är nog sista dagen på lugnet ett tag framöver. Imorgon kommer vår situation ändras till en aktivare tillställning hemma. Vi blir en familjemedlem till.
Eftersom en av mina familjer som köpt hund av mig fått bekymmer och tyvärr inte kan ha sin kille kvar, utan måste fatta beslutet att lämna honom vidare så finns jag naturligtvis här. Jag köper tillbaka honom enligt kontrakt för att sedan se om jag kan hitta ett passande hem åt honom. Självklart hoppas jag på att det ska kunna gå ganska fort för alla parter inte minst för hundarna då jag nu måste få en till att komma in i flocken som redan finns, men viktigast är att han varit här tidigare vid flertal tillfällen efter att han flyttat och han känner sig trygg här vilket kommer tillbaka bara en stund efter han kommit hit. Skillnaden är nu att han är lite äldre. Jag önskar att jag hittar en passande familj åt honom men hittar jag ingen så blir han säkerligen kvar. Det är Atlas jag pratar om Den Atlas som var mina första valp att förlösa, den ögonstenen alla som nybakad fastnade för...
En underbar rottis hane som nu är kastrerad och har levt sitt liv i en barnfamilj vilket funkat alldeles utmärkt...:).
Det är med sorg i hjärtat att han inte kan vara kvar. Det är inte familjens vilja och inte heller mening, men ibland så har man inget val som i detta fall. Är säker på att beslutet har varit tufft, och jag är öppen att ta emot honom imorgon.
Dagen imorgon kommer att vara ockuperad hund för mig, måste få ihop dem till kvällen...det är i alla fall mitt mål. Nu ska jag göra klart ägarpappren innan Kalle dyker upp för att ha filmkväll med mig när Patrik är på Hockey...

Hoppas ni alla har/haft en bra dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar