Summa sidvisningar

söndag 9 november 2014

Torsdag 30/10 dag 3

God middag alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Berättar vidare om dagarna på Dominikanska Republiken...

Idag vaknade jag till en ny bättre morgon. Solen var på väg upp och jag kände mig frisk igen vilket var en kanon känsla igen efter min jobbigt sjuka dag igår.
Ligger nu i en solstol med en stor pool på ena sidan och en bubbel pool på den andra sidan om min solstol...inte helt fel skulle jag vilja påstå.
Så här långt har det varit en riktigt bra dag. Har mått toppen i både mage och rygg. Vi har käkat lunch i strandrestaurangen och därefter spelat en omgång pingis. Idag förlorade jag med  12-13 och som vanligt blir Patrik kartig ;-)....roligt för honom :-)...
Tror nu att regn inväntas snart. Vi har idag tagit en strandpromenad, ett skönt dopp i havet som idag var klart och härligt.
Denna dag har funderingar på aktiviteter startat, vilket vi snart ska gå och kolla. Vi har fått inbjudan till ön Catalina för 75 dollar per skalle där allt är inkludera  och pågår 8-16 ca.

Under förmiddagen idag var vi på fb för första gången under resan. Vi spelade kort en stund nere vid poolen men gav upp då gubben var sur  som ett bi utan anledning och jag  svarade som jag brukar att jag inte tar den skiten...
Vi gick till rummet efter detta men då blev det strömavbrott  igen så vi kom inte in. När strömmen var tillbaka märkte vi att  våra nycklar inte fungerade så vi blev tvungna att gå till foajén och be om en omladdning på dem. Samtidigt så berättade vi att balkongdörrslåset inte funkade så vaktmästaren var på plats nästan direkt när vi kom till rummet igen. Han slet och drog och slog en stund men på något vis fick han det att funka....men bara för en stund ;-). Nu är låset helt kaputt istället   ;-).

Det blev ej av att boka utflykt idag.... utan vi hamnade i poolbaren och när det stängde så gick vi upp till rummet för att  duscha. Vågade inte lägga mig för vila idag....somnar ju bara ! :-P...
Gjorde oss iordning för att  gå på en Michael Jackson show de hade på teaterscenen.
Vi tog en drink i baren före och därefter gick och käkade middag i restaurangen där vi brukar.
Showen var riktigt bra...det var verkligen sååå fantastiskt duktiga!!
Vi gick sedan ner  och satte oss ute under bar himmel där marengen ljöd genom hela hotellet där vi avnjöt ytterliggare några drinkar. Nu är det så där lustigt igen....man kan dricka hur mycket som helst men man märkerinte att man tagit något alls i stort sätt.
Vi satt kvar tills de flyttade sig härifrån till discot som öppnade 23.30 -02.00.
Där inne var det inte alls mycket folk...några som dansade inte mer. Skillnaden här och hemma så dansar alla. Alla pardansar och sjunger och har roligt tillsammans....inte alls så där torvtigt  som hemma :-). Här är man inte blyg att ta i varandra :-)..
  Patrik och jag gick ut på dansgolvet...blekast av alla och helt ensamma. Där gjorde vi inte som de andra utan vi foxade loss ordentligt. Snacka om att vi var skådebröd  ;-).
Vi gick hem och lade oss när de stängde efter en mysstund.

Blev ganska snart myggbiten vilket man läst innan att man skulle försöka undvika då många bär på ett virus som man kan bli extremt sjuk av. Dessa mygg tror jag hade huggtänder för det var attan vilka sår jag fick. Här ser det dovj inte så farligt ut men ni hade säkert rynkat pannan om ni sett hur jag såg ut...
Vi ska inte tala om vad det kliade...

En bild från uteplatsen från foajén och ner mot poolområdet och stranden.

Städerskan har roat sig lite med vår bäddning :)

En bild av vad vi såg varje dag....vi mer eller mindre bodde med denna bild framför näsan :)

En trött älskling <3

Inte kan man säga annat än att solnedgången är vacker och man kommer lite i stämning av bara beskådelsen och känslan att vara där... <3

Kvällsbild på stranden...runt kl 17

En liten charmig bild tycker jag ;)

Från stranden och upp mot poolområdet. Så här långt var det i mellan...

En kvällsbild vid poolen...
Här ligger nu darlingen och väntar på att jag ska bli klar för att knalla till teaterscenen.

Lite senare på kvällen var vi på diskoteket där vi fick en ny drink att prova...den hette MAYA något men minns inte. Vi var svårbitna med ruset åter igen så vi provade en tequila men fy faan vad den var äcklig! Flygplansbränsle eller något ;)...

När sedan diskot slutade gick vi hem till vårt rum som alla andra. Ingenting mer än ett mathak var öppet efter kl 02.00