Summa sidvisningar

måndag 24 november 2014

Fast besluten...

Eftersom jag fortfarande inte somnat än under kvällen så fortsätter jag.  Fortfarande massor jag ska göra, salen skulle städas, skulle lägga upp smörgåstårta Micke skulle komma på besök och även Robin,  skulle tvätta tvätten som blev kvar i går, jag behöver dra igång rollen och måla mathissen, sen skulle jag helst dammsuga igen, tvätta golv, hur ska man hinna med allt???  jag vill så gärna,  orken finns inte alla gånger men en stund då och då men viljan segrar oftast tack vare att envisheten är extremt stark :-).
Hur jag bar mig åt vet jag inte men klar med det jag skulle blev jag även om kl var 02.30 innan jag kom i säng. 
Jag tog mig lite sovmorgon idag...så jag kontaktade Micke som skulle komma vid 10 att jag var sen men han hade fått bytt tid på jobbet så han var upptagen vilket faktiskt passade mig utmärkt.  Vi bestämde att han fick dyka upp en annan dag.
Jag startade med att förbereda allt till smörgåstårtor. ..kokte ägg...skalade. ..hackade. .blandade leverpastejsmet...skinksmet och smet till hela tårtorna runt om för att det skulle kunna stå och dra ordentligt innan det var dax att servera.
Jag höll på väldigt länge mot vad jag är van vid och var trött som attan i ryggen när jag nu stått längre än vanligt. Jag fuskade denna gång och hade färdiga brödlager. Det kostar lite mer men det underlättar massor måste jag säga. Hade aldrig klarat av det om jag gjort som jag brukar....men jag blev klar med dem.
Jag tvättade under tiden och fixade köket efteråt även om jag bad Johanna hjälpa mig vilket hon ställde upp på. Fanns nästan inget kvar åt henne att göra. Jag la ihop 3 stycken tårtor...man vet ju inte hur mycket som går åt. Denna gång var de mycket mindre än vad jag brukar göra. Vi skulle bli ganska många till bords på lördagen så min största fasa är att det inte räcker. Klockan var nu redan massor. Patrik och Johanna hade fått äta rester som fanns i kylen idag då jag inte haft tid att laga mat. Robin skulle dyka upp vid 18 tiden vilket han gjorde. Det var trevligt att prata med honom ett tag. Han var här för länge sedan när vi börjat med att bygga på boden men sedan inte sett mer. Det blev nog åt helsike för mycket att ta in. Han förstod nog inte vad som hänt även om man försökte förklara.  Det är väldigt svårt att ta in vad vi gjort..eftersom det faktiskt är sjukt mycket....
Till kvällen när vi åter var ensamma så gjorde jag en varsin ägg och räkmacka på det som blev kvar från tårtorna. Jag tog mig i kragen och plockade in resten av alla kläder i skåpen som jag skulle. 
Jag gick våning upp och började dammsuga hela övervåningen, jag fortsätter genom att tvätta golven och slutligen hade jag städat hela salen så att det bara var dukningen kvar. Vart kom nu energin ifrån? Visserligen önskade jag att jag var klar idag för länge sedan. Nu var klockan massor men jag var fast besluten med att göra mitt sista projekt vilket var att hämta roller och vitfärg. Jag var fortfarande fast besluten att jag skulle måla insidan av mathissen så att hela var vit på morgonen när Patrik vaknade och han då kunde fortsätta med det han höll på med.

Bilderna nedan visar en del av hur dagen har sett ut och vad jag pysslat med ...
Förberedelser till smörgåstårtor

Äggkokning i första omgången 

Alice försöker få lite uppmärksamhet när matte tar en rökpaus..

3 tårtor ihoplagda 

En varsin kvällsmacka till mina fina <3

Bjuder till lite och piffar till tillvaron...det kostar inget att visa omtanke och kärlek <3

Åter jag och min kompis som nu ska umgås på övervåningen.

Här har nu även mathissen blivit målad på den nedre delen som är i köket..

Salen är städad och nu klar för dukning

Den övre delen av mathissen är nu färdigmålad 

Kommer att behöva måla igen och även foga i alla skarvar och hörn men den kommer snart vara klart för att kunna användas :) Visst har jag lite crazy ideas men jag trivs :)


Så här avslutade jag min torsdagsnatt innan jag gick och knoppade ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar