Summa sidvisningar

torsdag 13 november 2014

Första titten på lilla Ellen (Lördagen)

Nu är man åter i vardagen hemma igen. Klockan är deck den värsta fiende man har just nu. Vi somnade super sent så det blev helgalet vid morgonens timmar.

Jag vaknade kl 10.45 och flög upp och tänkte på mina kära bebisar som inte fått gå ut på hela morgonen! Jag stressade ner för att se till att släppa ut dem, men jag  möttes av något min lilla Winston och de andra var ute redan. Johanna hade släppt ut dem alldeles nyss. Groventrén däremot var fruktansvärd!!! Hela golvet var fullt med lös hundskit, någon av dem hade blivit sjuk i magen så det måste varit fruktansvärt för den drabbade. Det var bara att ta fram moppen och städa upp efter den stackarn, men det var inte trevligt ska jag erkänna. Som tur var så var inte lukten farlig som det brukar kunna vara annars. 

Jag/vi gjorde inget under dagen alls mer än att Patrik såg på tv och jag satt och skrev för att försöka ta ifatt och få ner resan i text vilket jag vill ha för kommande tid. Patrik ringde till Helen och frågade om vi kunde få komma och hälsa på och se deras nya lilla underverk. Vi skulle komma dit under eftermiddagen och det var riktigt roligt att äntligen få ta del av vår lilla nya släktmedlem som vi inte hunnit träffa före resan. Vi fick ta hela hundligan med oss dit men hade Alice och Ebba i koppel då katterna var inne. Alla Helens och Anders hundar var inne hos svärmor och svärfar under tiden så att det gjorde vårt besök med hund möjligt. Det hade blivit för mycket och ohållbart att de alla skulle träffa varandra och jag tackar dem för att vi kunde lösa det på det här viset då även mina hundar behöver få följa med på det här viset vilket de inte är värst bortskämda med då inte möjligheten funnits och vi sällan varit borta.

Här är lilla tjejens första besök i mosters famn...åååhh så mysigt det var. Det var sååå himla länge sedan jag hade en så liten i mina armar <3

Johanna är lika lycklig att få peta och tafsa hon med ...

När vi åkte hem så var vi alla nöjda och glada. Vi var kvar fram till att lilla Ellen skulle äta för då lämnade vi space så de fick lugn och ro.

Tack snälla för att vi fick komma och hälsa på , det var verkligen roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar