Summa sidvisningar

söndag 16 november 2014

En riktigt bra dag följer en sämre :)

Godmorgon alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Efter att ha haft en ganska jobbig fredags kväll, där hjärncellerna brottades med varandra och kroppen gjort uppror så vaknade jag till en bättre lördag morgon. Man får sina downs ibland men de är inte många och långa utan jag har förmågan att kunna ta mig i kragen och hjälpa mig själv till en bättre dag oftast. Känslan över hur jag verkligen mådde på fredag kvällen är nästan skrämmande, just att de kom från ingenstans och att jag fortfarande inte riktigt vet varför. 
Ja, det är heller ingen anledning till att spekulera för då släpper man heller inte det utan lever kvar med bekymren så jag sätter nu punkt.

Min lördag morgon var grå som alla andras i detta avlånga land. Jag hade ett sug efter att verkligen få någonting gjort, att kanske skapa, göra nytta, mysa till det lite eller bara åstadkomma något. 

Jag började som vanligt, jag gick upp till kl som ringde 8.00, gick ner, tände en brasa, gjorde mig en kopp kaffe och tog ett bloss till det.

Saknar att sitta i uterummet men där är inte så skönt just nu och framför allt på morgonen. Jag satte mig i soffan och beskådade mina härliga babes som mös tillsammans på biabädden.

Winston kan nog känna sig trygg i brudarnas sällskap om så skulle behövas. De gillar honom starkt även om han kan vara en liten surgubbe ibland mot dem, inte minst Alice som ska jävlas med honom lite då och då ;)


Jahopp och vad skulle man göra idag då? Jag började med att skriva en lista på saker som skulle göras, och som vanligt blev listan otroligt lång. Det som är skönt är att det faktiskt blir gjort när jag skriver ner det, kanske inte omgående men snart nog. Det är inte ofta det blir så många punkter kvar. Kommer inte nu ihåg hur mycket punkter jag skrev men det var många. Jag började att åter plocka lite i köket och sedan röja undan på papper och brev som kommit på posten som ska upp till kontoret. Jag har ett brev som jag måste skriva till försäkringskassan inom kort vilket måste vara hos dem på tisdag så det är dax att ta tag i det med. 

Under förmiddagen så fick mina babes vara ute på gården ganska länge och jag gick en trappa upp och började plocka undan för att städa sovrummet som såg ut som hej kom och hjälp. Jag hade kläder som var upphängda på skåpen för att torka, en ren tvätthög att vika och sedan plocka in i skåpen, tvätt som skulle sorteras till 3 olika maskiner, prylar som varit med i packningen som ville komma tillbaka till sin plats samt att hela sminkbordet var fullt med blandade saker. Jag rev även bort alla sängkläder från sängen för att tvätta dem.

När jag hade gjort detta och kom ner så hade gubben börjat att ta sig an mathissen. Han skulle nu såga upp hålet mellan skåpen så att man sedan kan komma vidare. Det ska sedan byggas en hylla som mat och disk ska forslas på upp och ner i hissen .
När han grejat där en stund så följde han med mig på en promenad som jag tillfrågat honom. Vi gick ut mot mossen och tog svängen ner till viltvattnet för att kika. En av hundarna fick vara lös i taget för när de är lösa allihopa så har de dåligt inflytande tillsammans och försvinner stunder i skogen vilket jag inte vill.
Det går inte att säga annat än att det kändes fridfullt nere vid vattnet. Sorgligt nog så var ju mina stora tjejer tvungna att bada...vilket inte var min tanke och gissa om de blev tvungna  att duscha sedan! Jäkla hundar hahaha.
Vi stannade där en stund och så plockade vi lite gula kantareller...lika roligt som alltid när man faktiskt hittar lite ;)

Även om det är grått är det vackert

Här är Winston iklädd sin dress och Ebba nyfikna över vattnet medans Patrik torkar pannan eller något, jag vet faktiskt inte vad han sysslar med.

Svamp till en macka kommer det nog att bli ;)

Väl hemma igen så gick jag raka vägen för att plocka hundskit på tomten det är nu ett bra tag sedan sist men nu blev det åter igen gjort vilket är skönt. Jag bad Johanna att ta in slangen som hon låtit ligga kvar på gräsmattan sedan vi var borta då hon färgade sitt hår. 

Väl inne så tog jag in Winston först, jag städade av all lera från slangen och gjorde en fräsch igen och tog mig sedan an att bada Winston. Han var inte världens lyckligaste just nu men stod snällt still under tiden. När han var klar så hämtade jag in Ebba och Alice. Fy sjutton så nu såg ut i groventrén!
Badade nu Ebba och till slut Alice. Kalle kom förbi en sväng men jag hade inte tid att sätta mig och fika då jag hade fullt upp med mina babes.

Oj vad mina babes var trötta efter min behandling idag. Först ute i ca 1 timma, sedan på promenad 6 km men då var de även lösa och for omkring som dårar vilket jag önskar att det skulle kunna gå att läsa av. Efter det sedan så var de ute med mig i 30 minuter för att sedan komma in och duscha. 
Här har nu Ebba gett upp, hon fick krypa upp hos mig i soffan och där sov hon tungt. Patrik och jag la oss också en sväng och somnade även vi. Jag sov inte så länge men skönt var det ska ni veta. Min rygg var nu helt död och det var ett måste att lägga sig och bara dö en stund.

När jag besökte mitt kök lite senare under kvällen efter att ha vaknat igen så såg det ut som bomben igen eftersom Patrik tömt ett stort skåp där mathissen skall vara. Jag beslutade mig för att ge upp mina stekgrytor eftersom jag aldrig använder dem och att jag nu fått en ny. Jag skrev ut på fb om det var någon som ville ha dem annars gör jag blomkrukor av dem. JA så får det bli ;)

Den här blå ville visst Micke ha så den kommer att flytta ;)

Under kvällen blev det en lite middag a la Lola , hade inte tänkt det men var lite sugen på mat , men nyttig sådan. Är svag för asiatiskt och mycket kryddor så det var vad det blev.
En gryta med kyckling, purjolök, gul och röd paprika, vitlök, färsk persilja, champinjoner, hackad färsk chili, timjan, garam masala, koriander, kycklingbuljong, bbq smokey sås samt kinesisk soya. Detta fick bryna ihop för att sedan koka ihop med nudlar och grädde...

Under tiden som vi väntade på att maten skulle koka ihop så  hade Alice och jag lite soff mys <3

Jag kikade även på tv men Alice bara krävde mer mys...

När det pep i köket att maten var klar så fick min lilla babe ligga kvar i soffan.

Så här så maten slutligen ut i grytan.

När maten serverades togs den tacksamt emot och vi njöt allihop av den, till detta serverades bröd till de som ville ha.

Efter maten så ville Alice åter ha pusskalas så vi tog en stund men jag var också lite slö...

Slutligen så i stort sätt sov vi tillsammans på soffan, vem som tyckte det var mysigast vet jag inte om det går att avgöra ;)

Älskar verkligen mitt liv med hund, vad skulle jag göra utan dem? Jag skulle gå sönder, det är verkligen ett faktum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar