Summa sidvisningar

söndag 9 november 2014

Onsdag 29/10 dag 2

Godmorgon alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Vaknade åter tidigt, Patrik satte på kaffe som vi drack före frukosten. Vi tog en stund på tu man hand innan vi gick för att äta frukost i restaurangen där det var uppdukat ännu en gång i långa rader med pålägg, varma rätter, bröd, youghurt, kakor till kaffet ja, you name it!

Jag som normalt inte äter frukost har nu faktiskt skärpt till mig som jag brukar göra när vi åker iväg. Det är nog enda gångerna på året som jag är duktig med det. 

Vi hade idag bestämt oss för en strandpromenad. Vi kom tillbaka till rummet och bytte om, tog våra handduksbiljetter, väska med korsord och bok av Ceasar Millan samt kortlekar med oss och gick. Nere på stranden så tog vi en varsin solstol där vi lade våra saker för att sedan promenera och se oss omkring och njuta av klimatet, solen och värmen. Och vilken värme....ni anar inte! Super skönt!

Promenaden var underbart skön men sanden var hård och jag hade så himla ont i ryggen så jag visste knappt vart jag skulle ta vägen alls. Antar att det är att man har legat väldigt mycket med tanke på jetlag som gjort det lite extra besvärligt.

Vi tog ett dopp i havet men var grymt besvikna av det grumliga vattnet, vi hade läst om det men hade nog inte kunnat föreställa oss just detta. Vi kände båda två att vi föredrar att bada i poolen som var fantastiskt varm och mysig. Vi gick alltså dit igen och tog med oss sakerna och lade oss vid poolen istället. Vi gick och käkade lunch i lunchrestaurangen vid stranden för att därefter ta oss en omgång pingis. Jag råkade nämna för gubben att vi nog var ganska lika i våra spelomgångar vilket inte riktigt passade utan han klassade då ner mig med dryga kommentarer. Vi spelade en match och det blev 8-11 till mig ....han blev då tyst och fick med ens blodad tand men kommentarerna tog då slut för en stund. 
Vi lämnade poolområdet vid 17.00 tiden och gick till rummet. Jag mådde nu extremt dåligt, magen kapsejsade totalt. Hade ont i magen och mådde pyton. Jag var totalt knäsvag och hade super dåligt samvete för att jag inte mådde bra inför Patrik. Han var jättegullig och omtänksam. Jag deckade därmed för dagen, mådde verkligen dåligt! 
Patrik fick gå till middagen själv eftersom jag varken kunde äta eller gå. Orkade inte stå på benen.. Jag bara låg som en död. 
Patrik berättade när han kom tillbaka att de tydligen saknat mig då de förvånat undrade om han skulle ha ett bord för en person! 
Han fick inte heller någon öl automatiskt utan fick säga till. Sådant är annars det första de frågar om och fixar under tiden som man hämtar maten...
Han var ganska snart tillbaka även om han säkert inte hade lust då han mådde bra, men han tyckte det var så tråkigt när jag inte var med så han kom tillbaka till rummet och lade sig hos mig och gjorde kvällen tidig. En underbart snäll gest även om jag kände att jag var en börda just nu. Man gör ju så för att man vill och älskar varandra genom att visa den respekten men det kändes ändå vansinnigt gulligt och skönt att ha honom vid min sida även om jag sov och han löste korsord innan han la det åt sidan och lade sig bakom mig och höll om mig med fina ord i örat.
Han hade visat tidigare under dagen hur glad och nöjd han var över att ha mig, man verkligen kände att han verkligen menade att det bara fanns ögon för sin fru och visst var det lite upphetsande...det kan man väl inte förneka. Gnistan är på topp även om jag just nu inte mådde så bra. 

Så här var denna dag och vi taggar nu för en riktigt bra torsdag! ;)

Här är vi vid strand restaurangen och man känner inte bara värmen från solen utan även en helt annan värme som jag inte skulle byta mot något som helst...

Utsikten från restaurangen..

Bubbelpoolen där vi låg för det mesta...den stora pollen är precis bakom där det fotas ifrån så vi låg mellan dem. Härifrån och snett till vänster låg även poolbaren nere i poolen så nära till det nödvändigaste hade vi hela tiden.

Ett kort bara taget på ingenting ;)

Poolbaren där man hängde lite då och då...

Min älskade bekfis <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar