Summa sidvisningar

lördag 8 november 2014

Sista dagen före resa...:-)

God kväll alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Eftersom jag fortfarande ligger vansinnigt mycket efter i mitt skrivande så väljer jag att skriva om dagen före resan så jag blir klar med det så långt.
Som ni säkert kan se på bilden så är det definitivt en i min samling som vet att något är på gång. Denna lilla kille har varit med om många resor tidigare så han vet precis när det är dax för oss att vara borta ett tag. Den första resa vi gjorde från honom så pratade han inte med mig på 3 dagar efter hemkomst men så gör han inte nu längre utan visar sin glädje när vi kommer hem igen. Man skall dock inte sticka under stolen att han inte lämnar min sida alls när det börjar att närma sig, en klok liten kille måste jag erkänna.


För övrigt så fortsatte vi med så mycket som möjligt att styra undan innan avfärd så man kan komma hem till ett skönt hem med mycket undanröjt så man kan ta tag i andra saker. Patrik skulle elda upp sophögen men det blev inte av då det blåste något så vansinnigt att det inte kändes tryggt. 
Alla blommor som stod i uterummet placerade i poolrummet som nu inte längre är ett poolrum eftersom poolen är tömd och undantagen. Den sista tvätten som fanns tvättades upp så vi bara har packningen att tvätta när vi kommer hem. De sista räkningar som kommit betalades och de sista fakturorna gjordes och lades på lådan.
Vi skulle få hit Gunn vid middagstid och Paul kom hit och lämnade henne, och herre gud vilken packning hon hade! Trodde att hon skulle flytta hit för all framtid..hahaha....

Patrik körde in avanten till IL för att förbereda snöjouren. Han tog även med ett lass med bråte såsom grillarna som nu varit kasserade ganska länge men stått ute på gården och bara skräpat. Skönt när det försvinner en del som inte kommer att hamna under snön.
Till slut åkte vi och handlade det sista som skulle handlas till dem hemma samt tog ut pengar om de behövde ha några under tiden vi var borta. Lämnade alla kontokort och körkort samt annat som inte skulle med. Packade allt som skulle med förutom det allra sista som skulle ner i handbagaget för att användas ofta och även på morgonen då vi skulle åka. Vi tog även svängen förbi Ullis där jag lämnade videon och även Patriks bil som skulle kollas medans vi var iväg.

Vi åkte hem igen när vi var klara där Gunnsan och jag snackade om både ditt och datt under kvällen. Det blev som vanligt jätte sent innan jag lade mig men satte klockan på 03.15 för att kliva upp och duscha.
Gunnsan intog soffan och beslutade att bo i den under tiden som vi var iväg, vilket jag dock inte kunde förstå men valet är fritt ;). 

Ja ni alla goa, nu var vi redo för en lång resa till andra sidan klotet till destination Dominikanska Republiken...Underbart!!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar