Summa sidvisningar

fredag 14 november 2014

Resan till Stockholm

Godkväll/natt alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Idag är ingen vanlig dag utan en dag med massor av annorlunda aktivitet för oss alla. Började med att kliva ur sängen 5.45. Jag hade då inte sovit så värst då jag inte kom i säng förrän vid 3 eller vad klockan var.
Trots några timmar så klev jag upp och hoppade in i duschen. Gjorde mig redo för att åka. Före duschen så var jag nere en sväng och tog ett bloss, kopp kaffe och tände en brasa.
Vi skulle idag åka till Stockholm för att skjutsa Johanna och hennes 3 vänner till globen. De skulle dit på konsert och planerade att köa i 9 timmar. Vilka galningar! fy!
Hur som så hade jag kontaktat de som var och köpte mina valpar som bodde kring Stockholm. De var 2 st. Lilla Bulldozer alias Exxo och Babe alias Zita.
Jag hade sådan tur att de båda ställde upp på att vi fick komma och hälsa på. JAg var så glad att jag skulle få träffa dem live äntligen :)

Jag har sett många bilder på dem och vi har kontakt via fb och telefonens sms funktion men inte i praktiken har det funnits tillfälle ännu...men nu!!! :)

Vi åkte hemifrån kl 7.30 för att hämta upp 3 flickor i Norrköping 8.15
Vi åkte raka vägen till Globen och släppte av dem där. Vi bestämde mötesplats på shellmacken brevid så det skulle vara enkelt att plocka upp dem vid 23 tiden på kvällen.
Patrik och jag skulle nu fördriva tiden medans de var där. Vi startade med att åka till Exxo och matte Jenny.
Herre min ge så roligt det var att ses. Han var en lugn och underbar individ. Han var jätte hög mot alla andra valparna vilket jag anade redan vid födseln då han var nästan dubbelt så stor som den minsta. Han var hela tiden den som var stor och det gick aldrig att ta fel på vem som var Bulldozer när de bodde hos oss. Han var jätte fin i färgerna och i kroppen även om han var ganska slank men det ändrar sig med åldern. Hoppas att han tar god tid på sig att växa på hullet då han säkert kommer bli en bastant herre. Han var världens goaste. En underlägsen krabat som inte var det minsta nervös. Han bor tillsammans med 2 katter, matte och 2 barn då en är 8 och en är 17 om jag inte missminner mig. 
Han bor i lägenhet i Haninge på första våningen med inglasad balkong där man kan kika ut även om man ligger på den sköna mattan på balkongen. Utanför hade man ett stort naturreservat, sjö att kunna bada i samt en rastgård där han ofta leker med andra hundar. 
Vad gäller lydnad och annat är han super duktig på inkallning och så går han fot. Mycket mer "pli" på det viset har man inte tränat då man lagt vilken på att få honom hur social som helst och att kunna umgås med både människor och alla andra hundar. Vad gäller tass, sitt fot och sådana saker känns inte lika viktigt vilket är helt sant. Han var så himla rar, lugn och go så min intuition sa mig hel rätt från början han var den kille jag kände och passar exemplariskt i denna familj <3
Jenny är en underbar tjej med tjockt skinn på näsan som ingen kör över, så är då min uppfattning. Hon är omtänksam och rolig och ger all kärlek och omtanke till familjen. Hon har verkligen varit duktig med honom och jag är jätte stolt över dem <3
När vi varit där ganska länge for vi vidare. 

Här är lilla Exxo killen som heter Bulldozer i tavlan, en riktig gobit <3

När matte gick ut en stund så passade jag på att hångla lite med grabben <3

Här är Exxo med sin underbara matte som han definitivt älskar högt vilket han tydligt visade. De har en riktigt fin kontakt och stor trygghet i hemmet :)
Jag är verkligen super nöjd.


När vi for därifrån så åkte vi ner till köpcentrumet i Haninge och fördrev en hel del tid. Bara för att jag tyckte det var lite roligt så startade jag runkeeper varje gång jag klev ur bilen för att se hur mycket man går när man bara går runt i affärer vilket vi i stort sätt gjorde hela dagen. Vi käkade lunch på någon typ av krog, lövbiff med potatis. Det var gott men maten var knappt varm så det var jag lite irriterad över men svalde och såg glad ut. Jag orkade inte klaga, vi kommer väl aldrig dit igen säkert...

Ett kort togs här på gubben när han inte var ett dugg förberedd hahaha

Mysfaktorn där inne jobbade man faktiskt på ganska hårt tror jag. De hade satt upp en skärm med en brinnande brasa vid varje väggbord för att höja mysfaktorn. Även om det inte var äkta var det ganska mysigt. :)

När vi varit där så gick vi i varenda butik som fanns v lite intresse. Vi var på H&M, Bikbok, Lindex, Gina, en heminrednings butik ...någonting med IN hette det men har nu glömt. Där köpte jag en lökburk, likadan som jag har i köket fast till vitlök. Köpte även en äggkokningsklss som man lägger i grytan för att se när äggen är klara för det var någon som var hos mig och efterfrågade en sådan så jag köpte en extra nu när jag hittade. Det som är lite galet är att jag inte minns vem det var som ville ha en :-P
Vi var vidare en sväng till något köpcentrum som hette något med Port och ett nummer. Där vandrade vi vidare på Newyorker, jula, vero moda och Lager 157. Säkert fler butiker men kommer inte ihåg alla. Vi åkte även över till ÖB en sväng som låg nära. Vi käkade på något som hette Big Boy. Ett hamburgerhak som var liknande vårt MAX.

När vi var klara åkte vi vidare för att träffa Babe alias Zita. De bodde i Eneberga. Jag slog in adressen på gps men vi hamnade helt åt helsike. Samma adress men på fel stadsdel! 44 minuter till rätt plats skulle det ta. Vi tog fart så vi skulle hinna ände vilket vi gjorde. Tyvärr blev det inte så lång stund men det blev i alla fall :).

Hon var sig ganska lik lilltjejen. Hon var väldigt lik vår Alice i sätt och utseende om man bortser till vissa delar i huvudet. Hennes nos var inte uppåt som hos Alice och hon blir nog lite mindre. Men herre gud så fin hon var! Hon är helt klart den snyggaste utseendemässigt av de valpar som jag träffat ur sista kullen. Kroppen var super fin och proportionerlig till alla delar av kroppen. Hon var inte så hög, men hon var som hon var hemma den minsta fortfarande. I lynnet var hon pigg och alert, pratglad, en grävare till saker att gömma. Skakar sina leksaker men är ändå varsam precis som Alice. Även dessa valpar var mycket pussiga och slickiga dock Babe minst men hon har fått det mest strukturerat tror jag. Man har gått kurs med lilltjejen och ska fortsätta en till lydnadskurs. 
Jag är så glad över även denna familj och känner att jag även här gjort helt rätt. De är en underbar familj med kunskap av rottis tidigare då de hade en till då Babe flyttade dit. De bor i en stor villa med tomt och har ett sommarnöje vid vattnet, kanon!

Jag känd att de båda valparna inte kände igen mig först vid anblicken men det ändrade sig när jag öppnade munnen så de fick höra rösten. Åhh det var så himla kul att få titta känna och klämma på dem live!

Tack snälla rara Jenny och Cilla med familj som bjöd in oss att hälsa på, det kan inte beskrivas i ord vad det betydde för mig, verkligen TACK från hjärtat <3

Här är Zita ännu en gång. Hon var så vacker i sina färger och teckning ...inte konstigt att jag hade henne kvar till sist hahaha

Här är matte Cilla med Zita <3

Har ni sett vilken fantastiskt snygg tjej! Så ren och fin i teckningen och färgen. Alla kroppsdelar stämde överens med varandra trots sin unga ålder. Hon var pigg och på och extremt lik Alice i sitt sätt men utan konkurrens av annan hund vilket visar sig tydligt.
Tack snälla åter igen att vi fick komma även om det blev sent på kvällen <3

När vi varit där, vilket var svårt att slita sig då jag velat stanna mycket längre så åkte vi tillbaka till Globen för att plocka upp flickorna igen. De hade haft en super trevlig kväll och var jättenöjda med sin konsert.
Vi åkte hemåt igen och lämnade en på Kungsgatan, i Vilbergen och en i Vidablick där alla hämtades för att sedan åka hem.
När vi kom hem var Gunsan token fortfarande vaken, satt och tittade på någon serie.
Jag var helt slut och hade så himla ont så jag knappt kunde varken gå eller ens stå! Jag kastade i mig mina värktabletter och tackade för mig ganska omgående. Jag somnade mer eller mindre direkt utan att knappt hinna lägga mig till rätta. Patrik var snäll och masserade mina axlar, skulderblad, nacke, ryggslut och mina vader när jag bad för fy fan så ont jag hade! Ett stort tack för det det var verkligen så skönt efteråt och underlättade mer än vad jag själv kunnat tro. Visst gjorde det ont som fanken men skönt samtidigt. 

Allt jag köpte idag var en lökburk, äggprylen, storpack disktrasor, lite snask och mineralvatten och snasket är fortfarande orört, 3 t-shirtar, 2 linnen, 3 tjocka cardigans samt 3 korta kjolar i olika färger. Allt detta visar jag i ett annat inlägg för jag har inga kort än.

Hoppas ni alla hade en lika bra dag som jag den är värd guld! Tack Gunn ännu en gång att du gjorde min dag möjlig! <3 <3 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar