Summa sidvisningar

söndag 9 november 2014

Måndag 3/11 dag 7

God kväll alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Nu har jag nått den andra veckan att skriva om, äntligen. Det är värst vilken tid detta tar. Knepigt när man har en del material ligger som redan är skrivet. Lite i block, lite i telefonen och så våra bådas bilder. Det tar en stund att sammanställa men nu har jag åtminstone kommit så här långt.

Denna gång på denna dag är det inte alls mina kort utan jag har fått stulit av gubben. Jag har själv inte tagit ett enda kort denna dag upptäckte jag när jag började rota. 
Jag tror dock inte Patrik har sett något annat än sin fru idag för jag är visst med på vart enda ett! 

Vi gick upp som vanligt och drack kaffe på rummet, vi löste lite korsord och gympade hjärnan med detta under tiden. Därefter gick vi som vanligt till restaurangen för frukost och idag vet jag inte vad och hur det var fatt där. Det sprang och serverade mimosa i ett, dvs champange med juice vilket de gladeligen blandade till och serverade oss i fina glas. Det var en mild och god dryck som vi aldrig tidigare druckit. 

När vi hade avverkat frukosten så gick vi vidare som vanligt ner till pollområdet. Vi gav idag dricks till grabbarna i baren, och är du galen vilken service det blev!!!! Herre min ge. De bojkottade andra gäster och tog oss före, de gjorde nya drinkar innan vi hunnit druckit ur! Man var banne mig tvungen att ta sin drink och gå upp ur poolen för att få stopp på serveringen. Snacka om att det var en genomskinlig och sååå påtaglig gest varför det blev så. Tänk vad lite slantar kan göra...

Vi spelade lite pingis och som varje gång så fick Patrik ett skapligt motstånd men så fort man började närma sig slutet av setet så luckades jag klanta mig eller åka på dangel ....märkligt. Det var förbannat irriterande till slut kan jag lova. Vi har väl aldrig spelat spel på liv och död tidigare? ;).

Vi spelade lite kort nere vid poolen och lyssnade samt diggade med i marengemusiken där de dansade loss i bikinis vid poolen. De hade idag en öl tävling men vi avstod från att vara med då vi redan hade fått en hel del serverat.

Vi gick till strandrestaurangen och där var en annan kypare idag som passade upp så fort han fick kontakt med mig! ja då blev det några öl till maten med. Som tur är så var det väldigt små muggar varje gång så det var inte mycket vätska åt gången ;)
När vi satt där så sa jag till Patrik att jag kände mig nog något berusad för tillfället. Hade man druckit på det här viset hemma så hade man nog legat plakat men här känns det knappt som varje gång vi åker iväg. Det måste vara värmen och all svettning som gör att man reducerar och förbränner något alldeles. 

När vi kände oss klara med bad, pingis, mat och allt annat här nere så gick vi till rummet för att svida om..



Man kan inte visa sig i närheten av poolen innan man har fått en ny drink eller öl att svalka sig med. Man behöver knappt titta åt bar hållet innan det står någonting framför näsan och det viftas att de har serverat ;)

Här har vi nu precis avnjutit en lunch tillsammans i strandrestaurangen igen. Det var definitivt lika gott denna gång som alla andra. Märkligt att det inte går att ge tusan i deras hamburgare! Den var verkligen jätte god! Och deras köttfärssås....och chili con carne!!! Alltså mat är ju gott ;)

Här har man nu duschat och sitter nu och avnjuter en rom och cola åter igen. Den där kapten Morgan var en påstridig rackare ;-).

En stund senare har jag fått på mig lite trasor så det ska gå att lämna rummet ett tag.

Medans Patrik pinnade iväg för mer förfriskningar så lade jag en pasiens.

Helt plötsligt hade vi en egen servitris ...
Så det kan bli... ;-)

Patrik har hamnat i fota-frun -trans tror jag :-P.

När vi suttit och spelat kort, diggat och lite ditt och datt så gick vi åter till rummet. Patrik var nu väl i gasen men jag hade inte intagit så värst i jämförelse med gubben. När vi gick tillbaka så var han lite dumdryg av sin berusning så vi hamnade i en diskussion. Jag vet inte om det var något vettigt som kom ur någon av oss men vi var båda väldigt känslosamma mot varandra, inte osams nu alltså utan snarare tvärt om , men det var känsligt. Vi pratade om lite som vi kanske skulle ha gjort för länge sedan hur man känner med min dåliga rygg, medicinering, hans diabetes, insulin och hälsan i stort. 
Vi beslutade oss att vi inte skulle gå vidare utan ta och bädda ner oss med varandra och bara mysa. Efter denna dag var man ganska trött också så det var dax att försöka sova. Vi skulle ju ut på en utflykt imorgon som hade en uppsamlingstid 8.15 och då skulle vi hunnit med frukosten innan...

Så här festligt hade vi på vår måndag vilket var lite jobbigt men ändå kändes det som om det blev något vettigt av det hela i slutänden :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar