Summa sidvisningar

söndag 23 november 2014

För att jag hade lust....


Så här avslutade jag min aktiva söndag så nu fortsätter jag att sträva i samma anda...


Efter att nu i måndags vakna upp och se de vita dörrarna som jag gjorde klara igår när jag denna morgon skulle gå och hämta mitt kaffe i köket, gjorde att ångan fortfarande var uppe. Det är så vansinnigt roligt när man får se så enorm stor skillnad på så lite. Färg är det enklaste sättet att trolla på. Det är även inget lurendrejeri utan helt sant trolleri ;).
Det tog ett tag innan jag var redo för att sätta igång eftersom jag var tvungen att planera in mina hundar där jag skulle kunna ha dem utan att de skulle kunna komma i kontakt med färgen tills att det hunnit torka. Mina Babes fick sen frukost och sedan fick det gå ut. 
När de var ute så tog jag mig an groventrés-dörren som jag nu stört mig på ganska länge och inte minst sedan igår kväll...;)

Före ...när den bara tidigare varit grundad och hundarna har hjälpt mig att måla den i annan färg...

Efter....nu återstår även ännu en gång att måla den, dörren är fortfarande flammig men betydligt bättre än tidigare. Varje gång det blir fräscht så lättar trycket på axlarna och bröstet. Jag verkligen älskar att ha det fint omkring mig!

Patrik var idag iväg och jobbade i grustaget men ringde hem och talade om att han hade hittat min julklapp åt mig men som jag kommer att få betala själv..haha..är han inte söt ;)
Vi skulle åka till Linköping imorgon tisdag för att hämta den, det var ju självklart en redan bokad affär så finns ju bara en sak kvar, hämta och betala ;)

Jag fortsatte för övrigt med lite av varje under dagen, inga stora saker. Jag var oerhört trött efter dagen innan och dess arbete, dvs söndagens så många frest blev det inte. Under kvällen var det sedan dax att bege sig iväg till klubben igen för en omgång dans för kvällen. Vi åkte ner och tankade bilen och hämtade upp Micke på vägen dit. Kalle uteblev från kursen då han var iväg på kurs för arbetet men jag har lovat att hålla focus och om vi lär oss något nytt då lära honom det så han inget missar trots att han är borta.

Var verkligen supertrött när jag kom hem, Patrik spacklade mathissen  under kvällen för att förbereda inför morgonens fortsatta arbete..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar