Summa sidvisningar

söndag 23 november 2014

Äntligen ska här åter få njutas.....

God kväll alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Eftersom jag glömde en del i förra inlägget kan jag börja med att tala om att jag i Måndags kontaktade min handläggare på försäkringskassan då jag fått något konstigt brev som inte alls stämde med verkligheten. Jag var fly förbannad över texten som var skriven däri och kontaktade dem på grund av att de skulle fatta nya beslut på helt fel uppgifter. Jag fick nu höra att detta gällde för att min doktor sagt så och jag sökte även honom underdagen men gick inte att nå utan fick prata med en sköterska i stället. Jag fick en telefontid med läkaren denna dag alltså tisdag denna vecka kl 9.15 då han ringde upp mig. Jag pratade med honom och berättade om mitt dilemma efter att ha fått nya recept på mediciner som jag också behövde. 
Han talade om för mig att det jag läste upp från mina papper för honom var en ren lögn för så har han aldrig sagt utan vi var tvungna att gå till botten med detta. 
Vi kom överens om att jag skulle dra kopior på mina papper för att lämna detta till receptionen samma dag för att han skulle kunna få ta del av detta. Jag drog kopior och tog med mig ner då jag samtidigt skulle ner till sjukgymnasten kl 11.00
Väl hos henne så gick vi igenom mitt fall och jag ska fortsätta med den träning som jag gör men behöver inte ännu komma dit för vidare träning utan skall höra av mig åter igen när jag känner att jag behärskar alla uppgifter varje dag ett tag. Hon skulle även kontakta min doktor för att tala med honom vad vi är överens om och hur hon bedömer mig hälsa.
När jag sedan åkte hem var jag åter igen helt slut. Jag var tvungen att gå och lägga mig, varken rygg eller huvud ville som jag. När jag lade mig till rätta blev jag dock inte ensam utan hade 3 mys-sjuka individer som också ville krypa ner hos mig på soffan. 
Ja, vad ska man säga, man smälter ibland så nu låg vi hela bunten i en hög när Patrik kom hem. Det var riktigt mysigt men ganska trångt ;)

Här försöker jag att få kontakt med Ebba men helt utan resultat.

Patrik hjälpte mig att försöka fota dem men bilderna blev inte alls bra men minnet kommer att finnas, så det spelar väl kanske inte så himla stor roll, och det kommer fler gånger helt klart.

Vi skulle efter min vila bege oss till Linköping för att köpa min julklapp som Patrik ringde mig om igår så det var nu nästa steg. Vi for dit. Det ärendet gick ganska fort men efter detta drog vi till Mantorps köpcentrum. Där var vi på Dollarstore och handlade en del, vi var inne i alla butiker de hade bara för att titta när man ändå var där men det var inte så värst mycket att ha tyckte vi. Vi avslutade på deras City gross vilket vi i grund och botten åkte dit för. Vi handlade det mesta där för att göra smörgåstårtor som Paul ville ha då jag föreslog att jag kunde göra åt dem om han ville men jag var denna gång tvungen att göra dem på stora bröd bottnar som var klara vilket jag aldrig brukar annars. Detta för att jag inte skulle orka med att kunna stå så länge som det tar. 
När vi sedan kom till räkorna så var de väldigt mycket dyrare än vad vi köpt för i Norrköping tidigare gånger.
Vi beslöt oss för att fara dit vi brukar på hemvägen för att köpa dem där. Så nu bar det av dit. När vi väl var där så var det som vi befarade...de hade även där höjt priset så 2,5 kg kostade 305 kronor..ungefär samma som Willys tar men för betydligt mycket mindre räkor i storleken.

Vi skulle ha haft besök under kvällen av Robin som precis hade tagit körkort skulle ha svängt förbi och hälsat på men vi fick flytta det till senare i veckan då det blev väldigt sent innan vi var hemma....

På Hemvägen stannade vi förbi på Move in och grabbade en pizza eftersom vi var kanon hungriga och trötta och ingen hade lust att göra mat. Min ork var totalt ebb och även Patriks. Vi hade lite tur nu att det var kallt ute kände jag för jag föreslog att vi endast tar med frysvarorna in från bilen så kan resten ligga kvar i bilen tills dagen efter. Jag kan plocka in det när Patrik jobbar då för jag skall ända ha det då. Ska börja förbereda smörgåstårtor redan då för att verkligen hinna bli klar till på lördag.

Här är min julklapp som jag ska njuta av till fullo den snaraste framtiden så fort att jag hinner med att få in den. Den ska stå där den förra stått men jag måste städa hela poolrummet innan....men det ska ske jäkligt snart kan jag lova! Vi nu få igång den så fort som möjligt men denna vecka är en tuff vecka fram till lördag..;)

Nu ska här åter igen varmbubblas i en 40 graders pool för 6 personer ....nice ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar