Summa sidvisningar

torsdag 27 november 2014

Så det kan bli...när man passar på....

God morgon alla nära kära vänner och bloggläsare <3

Den här dagen är tisdagen vilken inte alls blev som var planerat. Jag plockade och grejade lite som vanligt. Solen sken utanför fönstret, härligt! Det var länge sedan...tror man fick lite vårkänslor ;)

Johanna var i skolan och gubben kom hem en sväng på lunchen. Vi pratade en stund för att sedan bestämma att middag skulle bli klockan 17...innan han for på hockey och Kalle ev skulle komma hit och dansa med mig under kvällen då Patrik var iväg.
Hoppar detaljer och överlåter saker till fantasin ;)
Jag förberedde maten efter att ha tagit hand om disken. Patrik kom ut till mig i köket och började ta på mig medans jag skar grönsaker....
Det ena gav det andra, så kan det ju bli och visst en stund fanns...ingen hemma och maten skulle koka..
Vi gick en våning upp för att slippa djur och andra störningar. 
Mer än bilderna nedan visar behöver jag inte säga mer än att akten avslutades trots omständigheterna ...man ska väl slutföra det man börjat med....eller ;)
Vi skrattade gott och mer arbete väntade nu senare på kvällen. 

Kalle hörde av sig och föreslog filmkväll, han kom hit, Johanna valde film och Micke gjorde oss sällskap. Allt blir inte som man tänkt sig ;-)..

Nu ska rendisken upp till andra våningen igen och in i skåpet där.

En stor kycklinggryta är på gång, men ska stå och puttra ett tag. 

Hoppsan så sängbenen såg ut när man kikade efter...

Så här så de gamla benen på sägen ut när de tagits bort, långt ifrån raka och fina...så det blev!

Här har nu åter Patrik lagat sängen så att man kan lägga tillbaka madrasserna och kunna gå och lägga sig till natten igen. Summan är att sängen känns bättre nu med de nya benen :)
Och en hel del skratt ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar