Summa sidvisningar

måndag 23 juni 2014

Allt går inte hem vid första försöket....

Jahopp nu är natten kommen ännu en gång och inte mycket vettigt blev det idag. ...
Gubben tjatade på mig att jag var tvungen att gasa nya maskinen så jag satte igång att läsa som ni redan vet. Allt var tagit jätte lång tid och inte ett enda stygn är sytt ännu. Jag har visserligen lärt mig en del idag som jag knappt vet om....;-)
När jag började på för middagen visste jag varken ut eller in...vågade knappt röra maskinen...
Nu har jag läst...kopplat in datorn...ritat mönster ...rotat i programmet. ..bytt färger och anpassat mönstret efter mitt önskemål. Jag har bytt från vanlig pressarfot till broderifot...vanlig nål till broderinål....bytt bord till broderinord....lärt mig att trä maskinen med över och undertråd....spola på tomma rullar till undertråd....provat att klämma fast ett tyg i broderbågen men där är det stopp. När jag skulle överföra ritningen från datorn till maskinen då är inte överföringsikonen tänd och varför begriper jag inte. Höll på hur länge som helst men utan resultat. Efter mycket möda och stora besörbelser så hittade jag ännu en instruktionsbok som jag skerv ut...102 sidor!
Blev så förbannad så jag tröst åt lite ostbågar och några chips...vilket jag knappt minns när jag gjorde sist och satte igång en svensk film med katergorin kriminaldrama. Huvudet fick jobba med lite mordutredning istället...;-)
Har nu åter läst men förövrigt gett upp för nu. Kanske är det så att datorn i te stödjer programmet.  Får ta hand om det när jag har lite mer tid men denna vecka är körd.
Jag var måttligt upprörd men har nu lugnat ner mig igen när jag insett hur mycket jag faktiskt lärde mig på vägen :-).
Har fortfarande en utmankng som väntar...
Nu sitter jag i uterummet och dricker mitt morgonkaffe lyssnar till fåglarnas vackra sång...Ebba och Alice är ute en stund när jag nu inväntar Freja och även Ullis. Ullis ringde igår och undrade om även hon kunde vara här under förmiddagen vilket går bra :-).
Eftermiddagen bjuder på ett besök på Ikea och på morgonen besiktar Patrik släpkärran...får se hur det går  ;-)

Ha en bra dag alla ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar