Summa sidvisningar

lördag 14 juni 2014

Svenska avundsjukan?

Jag blir så jäkla trött på människor ibland...tacka fan för att jag har hundar.
Fördelarna med hundarna är många och i många fall väldigt lika mig.
De talar om när de är på dåligt humör...de visar när de vill vara ifred...de skäms inte för att säga vad de tycker...de ljuger inte...de kommer inte med dåliga ursäkter...de visar att de verkligen vill saker och säger ifrån när de tycker det blir för mycket...de visar dessutom en kärlek på ett rakt och respektfullt vis och sätter sina älskade först..före sig själva.

Det är mer än vad man kan säga om vissa människor. Det finns fan folk till allt.
Varför är det ok att sprida lögner omkring sig hur som helst? Det är ok att utnyttja andra och sedan skita i att hålla sina löften. Det är ok att låna pengar av vänner och bekanta och ha skitaktiga ursäkter varför man ger fan i att betala tillbaka.
Man sitter och tycker så synd om sig själv över något och skyller på alla andra och att ingen bryr sig utan att göra ett jäkla dugg själva åt sin situation.
Det finns folk i närheten som lovar saker men skiter i det och när man ställer en fråga får man en förbannat dålig lögn som ursäkt..tvi fan..
Sedan finns det människor i det nära som man försökt göra allt för som bara utnyttjat och gått bakom ryggen för att sedan försöka vända allt som varit till en fantasi värld som inte ens existerat..även andra som varit nära börjar sprida lögner för att få medhåll från annat håll...är det inte märkligt.
Varför? Jo för att man inte tål att höra kritik. ..man måste höra sagosvar och ett jäkla fjäskande och rövslickande för att vara nöjd. All ktitik är god kritik. Har man briser som sårar andra på olika vis kan man inte göra något åt dem innan man är medveten om dem.
Jag visar gärna i ord och handling när jag är glad. Ibland kan jag kommentera någon främling på fb som skriver något snällt..där man verkligen ser att det är vänskap som är sann och där man bryr sig om varandra...att jag blir glad att se detta då man ser alldeles för lite sådant.
Så finns det de som påvisar att de är så jävla mycket bättre än alla andra...besservissar. och inte finns det någon grund till det heller.
Man hör och ser mycket...sådant här gör mig illamående och förbannad. Så jäkla ynkligt så det inte är sant!
Väx upp och ta ansvar...sluta upp och skyll på andra! Livet kommet aldrig igen man får bara ett...själv ska jag känna att jag har levt mitt till fullo och försökt mitt bästa för mig och de jag älskar och håller kärt. Jag är stolt över den jag blivit trots de förutsättningar som varit. Jag står för vad jag säger och vad jag gör...det är ju mer än vad många andra gör tyvärr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar