Summa sidvisningar

söndag 8 juni 2014

En bra dag efter omständigheterna. ...

God morgon alla nära kära och vänner ♥
Nu är denna söndag gjord. Har haft en städdag hela dagen....väldigt främmande arbete på denna adress..;-).
Hade en jobbig morgon mådde inte så värst men blev bättre under dagen.
Nu har jag fått iordning på uterummet...städat ryamattan rejält med kirbymaskinen...hela groventrén är ren och snygg...mattorna rena...alla golven är väl dammsugna och skurade..(.vatten bytt 5 ggr till golven). Även gurkor. ..ätbara blommor....morötter...persilja och  dill har nu blivit sådda.
Johanna hjäpte mig att dammsuga trappen och damma vardagsrummet. Patrik skulle städa ute vilket blev på annorlunda vis. Han har fått i uppdrag att ta hand om högen med gammalt virke som legat på gräsmattan hur länge som helst...det virke som han byggde blomlådor av. Söndagen innebar åter att plocka i högen men inte till blomlådor utan annat bygge. Ännu ett projekt är nu klart..:-).
Skönt när bit för bit tas...
4 maskiner tvätt fixade jag igår och hängde ut som nu är redo att tas ner. Har en hel del småfix idag innan Anna S dyker upp runt lunch.
Får se hur mycket jag hinner innan dess... bakdelen känns åtminstone som om den är med mig idag så något ska jag väl få gjort hoppas jag.

Bjuder på bilder om en stund..

Önskar alla en bra dag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar