Summa sidvisningar

lördag 21 juni 2014

Midsommarafton en trevlig dag

Goddag alla nära kära och vänner <3

Nu har ännu en midsommarafton passerat. Vi har haft lite gäster över hos oss och haft trevligt som vanligt. Det började med att Kalle dök upp till sill och potatis kl 13.00 men han var här mycket tidigare ändå. Det var bara trevligt men det blev inte så speciellt mycket mer städat efter han kom. Jag tog mig i kragen och gick och fixade till mig i skallen trots att han var här. Vi hade en riktigt trevligt middag och till senare väntades Gunsan Paul, Bubben med Atlas och lilla Nova samt Micke men nu även Natalia och Daniel och deras son Leonardo :). Det var riktigt trevligt att träffa alla som vanligt och alla kom faktiskt tidigare än vad jag hade räknat med vilket var en bonus. Johanna skulle även åka ner och hämta Pia och lilla Bella nere vid bussen vid 18 tiden 
Vi blev alltså ett gäng trots allt vilket var riktigt roligt. Vi blev till slut 13 personer varav 2 barn och 5 hundar. Det var lite fart på det om man säger så. Vi spelade självklart kubb som vi brukar men jag vet inte vad det var för ett kubb...ingen lyckades kasta ner något alls. Helt skumt! Så dåligt som det gick att spela igår har det nog aldrig gått i hela världshistorien...;)
Bättre gick det att spela krocket som via andra gjorde medans vi väntade på den stora skaran skulle anlända.Jag vann så klar ;).
Lika skönt varje gång när jag får klå min gubbe i spel... Han blir inte riktigt lika dryg då så det är alltid lika roligt. 
Vi spelade ännu en omgång kubb vilket gick lika illa. Vi grillade en himla massa kött till kvällen och käkade pastasallad till det. Det var riktigt gott  och efter det så hade vi som vanligt jordgubbar och grädde. 
Jag fick en alldeles ny liten kamrat...Lilla Nova <3  jätte kul. Hon verkade gilla mig jätte mycket och det var likadant från min sida förstås. Hon och jag kompade som bara den . Det som var ännu roligare var att den lilla tjejen fyllde 6 år just idag. 

Det finns nog inte så värst mycket att säga om dagen och kvällen mer än att vi hade som vanligt jätte trevligt och alla var till slut jätte trötta. De sista som satt uppe var jag, Kalle och Micke...men det som höll låda var Micke ;) 
När klockan var 02.30 så tackade jag för mig och tog med mig alla då 4 hundar och gick och ockuperade soffan, Jag kände att jag tog ansvaret för Bella ihop med de andra hundarna över natten så jag parkerade mig och de fyrbenta i vardagsrummet.

Nu idag har jag klivit upp klockan 6. Har haft hundarna ute samt alla har lekt. Väckte Johanna och Pia vi 10 tiden för att doggisarna behövde ha lite frukost och jag inte visste vart det fanns. Johanna och Pia kom ganska omgående när jag väckt dem. Har städat bort alla spår efter gårdagen förutom det som står ute vid grillen. Jag är just nu jätte trött och ska nog ta en liten lur så jag piggnar till igen. Micke är den av oss som inte visat sig alls ännu. Han var nog den som tittade längst ner emot botten i glaset. Vi alla hade trevligt och det blev många skratt vilket även fortsatt idag då vi har suttit och pratat om allt möjligt. Alla doggisarna har varit helt finito i omgångar här och det är jätte skönt att se dem gå och koppla av lite här och där. Alla har funkat bra ihop.  Ja det är nog så här vi har det. Jag gick nu ifrån en stund för att skriva lite på min blogg bara. Ska nu ta mig en trappa ner och se om vi fortfarande har besök kvar vilket jag tror. ...kanske har vår tröttaste gäst lyckats vakna...;)

Hoppas ni alla har haft en trevlig midsommar, jag har haft det som man önskar och även denna gång utan regn ...

Bjuder på ett par bilder som avslut för nu....från igår och idag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar