Summa sidvisningar

tisdag 10 juni 2014

Nytta med nöje...

Igår...Måndag

Idag har varit en bra dag åter igen.  Gratulerade 2 goda vänner på deras dag på förmiddagen. Plockade lite under förmiddagen. Skulle få besök av Anna S under eftermiddagen. ..vilket var väldigt länge sedan nu.
Hon dök upp strax efter kl 14. Jag hade först tänkt att handla då hon erbjöd sin hjälp men ångrade mig. Jag har under veckan som gått startat att få ordning på lilla Winstons päls igen men inte blivit klar.  Får ju så förb...ont av att sitta eller stå med detta jobb men det är ett måste ändå så det är bara att försöka få det gjort ...

Började med ena örat och så blev det en bit bakdel...detta innan Anna kom. När hon dök upp var det en hel del snack om allt med ändå inget. Super trevligt.. Jag tog mig an Winston i omgångar men eftersom jag städade dagen innan så ville jag inte klippa honom inomhus utan tog bordet ute...det som skapades vid grillen. Efter bara en liten stund blev det dövarmt för min gubbe så jag tyckte synd om honom. Jag satte mig då på betongplattan med honom vilket jag blev invalid av!  En stund senare så skulle jag resa mig och det gick inte så bra. ..fick sedan sota för det resten  av dagen. Vi hade en trevlig fika stund och Anna bjöd på fika.  Jag bjöd naturligtvis på middag senare. Klockan blev ganska mycket innan Anna åkte hem. jag fortsatte med Winston och gjorde honom så gott som klar...har tassarna och längden på pälsen kvar men annars är han nu helt färdig. Tassarna är ju bara jag som lider av hur mycket skit han får med sig in i huset.

Så summan av dagen är nu väl värt besväret eftersom jag vet att min lilla gubbe mår bra och inte kommer lida på samma vis av  värmen nu när han är klippt...:-). Men visst blir oldisen en riktig snygging ♥...;-)

Var efter detta vemt slut. Så jag somnade ganska ovyssad..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar