Summa sidvisningar

onsdag 4 juni 2014

Söndagen...bättre sent än aldrig

God förmiddag alla nära kära och vänner ♥

Ber om ursäkt för att jag varit dålig på att skriva men tiden har inte funnits då det gått i ett hela tiden.
På söndagen efter vi kom hem från hotellet så var jag full av energi eller lust att ha det i alla fall..;-)
Jag vet att vilämnade vårt hem lite sisådär. ..visst jag hade dammsugit men knappt inget mer. Var tvungen då Ebba och Alice fäller så alldelles.  Gräset hade börjat växa igen och det var en hel del med brädor och annat skit på tomten överallt efter blomlådsbygge.
Men herre gud när jag kom hem och hade varit borta och fått lite perspektiv på tillvaron....jag höll på att smälla av!!! Så det såg ut!
Hundarna hade fortsatt att fällt naturligtvis och hela golvet var täckt av ett lager hundhår...så det var då jag provade min mirakelborste jag köpte...hann inte ställa ifrån mig sakerna innan jag var igång.
Disk fanns så den diskmaskinen fick Johanna tömma. Hon fick även en påbackning på tvätten hon skulle ha fixat under tiden vi var borta vilket inte blev gjort ändå. Ebba och Alice har det varit lite struligt med nu efter operationerna så man har fått haft den isär på heltid. Ebba har surat ganska tufft när Alice varit intensiv så man har inte riktigt vetat hur hon skulle ta det hela. Winston har nu blivit ett litet as! Nu han tjurskallig och elak vid Alice och så har han börjat rymma ut ur staketet för att äta kattskit....han kommer nog bli varse när jag är klar med honom...men  tills jag hinner får han vara i hundgården när han är ute. Jag är verkligen skit förbannad på hans nya fåter han nu börjat med.
Tillbaka till när jag kom hem. Patrik gick och lade sig och somnade på soffan helt slut.
Jag vattnade...sakta men säkert...tar ju en jäkla tid för mig eftersom jag har svårigheter att bära.....det var allt på Johannas veranda samt plocka och snygga till dem....likadant med vår veranda...vattnade allt utom gurkor...mina hängamplar på hundhuset och en blomlåda på framsidan.
Hade bett Patrik att klippa gräset och trimma om han var villig att vara snäll...
Gräset blev klippt jag plockade hundskit överallt...städade hundgårdar...började plocka upp brädor.  Det blev trimmat och till och med jag kunde en liten stund :-)...åååh de var sååå kul..:-). Jag tog en flukt över syrenhäcken som försöktes sättas förra året och nog finns det lite liv så jag bad om hjälp med jord och vatten samt en trimmning där. Vattnet kom aldrig men resten. Nya torkvindan sattes upp...den lilla vatten pool som köptes till Ebba och Alice provades. ..Ebba var som galen!
Fick en känsla av att hon saknar ett däck som hon haft tidigare...kanske dax att kirra ett nytt..;). Blomlådorna som stod mitt på framsidan flyttades till baksidan. ..målades...fylldes med den jord som fanns kvar . Nya grillskyddet sattes på plats efter att grillen var skurad.
Vi ringde på en annons nere i sörping och åkte dit vid 18 hugget och hämtade hem en ny kompis..;-)
Jag måste säga att det såg riktigt fint ut innan jag tackade för mig vid 23.30 och gick in.
Dagen har varit välanvänd skulle jag nog vilja påstå...
Det sista jag gjorde innan jag lade mig var att ta hand om disken så jag fick vakna till en nästan tom bänk..;-)

Bjuder på lite kort efter vi grejat..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar