Summa sidvisningar

tisdag 24 juni 2014

Vad önskas?

Godkväll alla nära kära och vänner <3
Sitter nu i vardagsrummet helt ensam från den mänskliga världen, har 4 st hundar runt omkring men min älskade make och dotter har tackat för sig för idag och letat sig till sina kuddar. Jag kan inte riktigt gå och lägga mig ännu då jag har Freja på besök som inte riktigt nöjer sig med tillvaron att vara tyst och relativt stilla så att Alice finner ro. Jag blir väl uppe ett tag till...kanske tar jag och sätter på tv:n en stund som tidsfördriv men jag misstänker att det blir som det brukar...jag somnar.
Idag fick jag ett nytt ryck som slog mig hårt, jag fick för mig att göra iordning vår gamla husvagn. Skulle vilja ha den klar tills den ska besiktas vilket finns tid för den 1:e juli nu.
Den har nu stått och samlat både damm, fukt och en del mögelprickar på dessa år så nu tänkte jag försöka att städa upp i den rejält. Allt måste ut och skuras...väggar, tak, fönster, gardiner tvättas, rullgardiner bytas ut, och varenda pinal måste diskas och alla skåp torkas ur.
Har alltså massor med jobb med den, men det som skulle vara roligt är att om den går igenom även är klar för hundträning så vi ser om det skulle kunna funka med Ebba och Alice med sig p´å semester med den.

Nu har jag en fråga till er som brukar läsa min blogg, är det någonting speciellt som ni vill att jag berättar om? Har fått en förfrågan om att skriva om min första hund...som egentligen var en gris!
Den minnesvärda berättelsen tänker jag tillämpa min vän Ullis.
Nu börjar jag bli vansinnigt trött igen så jag avrundar här och nu för denna gång.
Har ni några önskemål så det är bara att delge detta. förövrigt säger jag på återseende så länge :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar