Summa sidvisningar

fredag 6 juni 2014

Dagens tripp...

Godkväll alla nära kära och vänner ♥

Idag blev det lite mer än tänkt...

Dagens utflykt skulle bli en snabbis till mirum och ett besök hos Gunsan men det blev lite annat...;-)
Det jag tyckte var lite trist var att Anna var ute och cyklade idag så hon tänkte titta förbi men vi får ta det väldigt snart som kompensation.
När vi skulle åka så ringde Emelie och undrade om hon kunde få följa med...jag mätte i kofferten så jag fick plats med pallkragarna vi skulle hämta..och eftersom jag mötte som ett arsle så gick det ju bra..;-).
Vi åkte till mirum..hämtade nya mediciner till mig...snackade med dem på clas ohlsson om vår förstärkaren...köpte utskriftspapper. ..åkte till Gunn m familj och fikade. Träffade gullungen Atlas med underbara kusse Fredrik och även en glimt av Daniel denna gång..:-). Fredrik har varit jätte duktig med Atlas ...han är en riktigt harmonisk liten vovve med glimten i ögat..han blir helt tokig och bär sig åt när vi kommer vilket är tillåtet men uppför sig riktigt bra annars. Han är super social...snokar i mina fickor och fjäskar genom hela paketet han kan för att bli tilldelad en godbit ♥..han är bara sååå söt. Han tränas att krypa..sitter fot ganska bra vilket är av de nyare sakerna jag nu sett. Han har även börjat med cykelträning vilket är nytt och idag hade jag med mig en sele som jag köpt när jag sprang förbi en billig.
Vi hade en trevlig stund som vanligt...fler skratt blev som det alltid blir och sedan var vi tvungen att fara vidare för att återkomma att hämta det som skulle hämtats om jag mätt som jag skulle. .;-)
Vi hämtade nu Johanna ..Emelie och Hugo...for till Mc Donald och köpte mat till Hugo som han fick ta med till Peking där vi andra käkade kina buffé.
Allt går att lösa...
Efteråt blev det Bauhuse och lämna tillbaka grindlås som inte kom till användning...men jag köpte en svart golvfläkt till uterummet så jag kan få lite mindre varmt och slipper dessa jävla flugor krypande på mig hela tiden..
Sedan avslutade vi på Citygross.  Jag köpte hårfärg tills bröllopet...klädnypor vilket jag behöver till torkvindan. Letade efter ett nytt kubb av den grova varianten vilket inte fanns. Köpte även nya vattenskålar till hundgården...2 st transportkrubbor till häst. .det tyckte jag var perfekt...går att sätta i den höjd beroende på hund och lättflyttade utan att ramla omkull eller trampas på så vattnet försvinner.
Lite mer krafs blev det och en hel påse bröd...vilket vi skulle dit för.
När detta var gjort så åkte vi hem...packade in..och så serverade Patrik en rom och cola som han just nu känner hur den är att sova på..;-).
Från det ena till det andra så väntar jag på paket från animail nästa vecka. Har köpt foder men även ett promenadskärp. Har lite jobbigt när hundarna inte riktigt går där de ska på promenaderna utan har lite bråttom...så nu ska jag förhoppningsvis kunna ha händerna fria och inte lika tufft för ryggen om de drar då jag automatiskt böjer mig framåt vilket gör ont. Nu ska jag nog kunna luta mig lite bakåt med hela kroppen istället..:-)
Hoppas nu de fungerar som jag tänkt...
Nu har jag suttit en stund och bara varit...fick gå ut i iterummet för ro...men ska väl ta mig an någonting...men vad vet jag inte än.
Hoppas att alla ni där ute haft en kanon dag...:-)

Nu säger jag ...välkommen stormen...flyg fula fluga flyg. .;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar