Summa sidvisningar

fredag 6 juni 2014

Från veckan...

God middag alla nära kära och vänner ♥

Nu tror jag att jag har strulat klart mellan bloggarna...
Tänkte nu ta tisdagens info innan jag beger mig till norrköping. Patrik klipper gräset medans vi väntar på Emelie och Hugo som ville följa med och göra staden.
Tisdagmorgon var en tidig morgon...jag hade ett väntande veterimär besök kl.8.40. Alice skulle då få bort sina stygn efter sin operation. Jag klev upp och försökte komma i form så gott det gick...gav inga babes frukost ifall Alice skulle kräkad i bilen så fanns då ingen frukost att komma upp. Tänkte  att det tar inga tider där mere så frukosten blir inte så sen ändå.
När jag kom ner fick vi komma in direkt.

Alice vägdes och fick gå  in i ett annat rum. Hon fick sedan hoppa upp på britsen och läggas. Stygnen klipptes i ett nafs och hon var klar.
Veterinären ville kika på hennes gång vilken var stråla de bra. Hon fick så mycket beröm om att vara en riktigt vacker...slank men välmusklad ung tik med ett fantastiskt humör och trevligt sett...bara en riktigt trygg och glad hund bär sig åt som hon gör sa veterinären...och jag har sett mycket tillade han.
Det tycker jag var riktigt roligt att höra. Han talade även om att hon troligtvis inte kommer att få några som helst framtida besvär av sin armbåge då hon fick hjälp snabbt och är så ung.
Hela besöket tog 8 minuter...snabba ryck. Ska återkomma om ett halvår för en röntgen rör att kontrollera hur det ser ut.
Alice får nu vara helt som vanligt. Ringde till andra veterinären som opererade Ebba för att höra när hon var redo för lek. Fick nu under kontrollerade former ha mina Babes ihop. ..åhhh vad underbart. .♥
När jag kom hem och resten av dagen satt jag helt upptagen i bröllopsplanering och likadant under hela onsdagen. Intervju gjordes med bröllopsparet och är nu efter knöl sammanställt.
Bit för bit löser sig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar